پاسپورت ِ کاناداییت رو خام خام

جوگیر یعنی وقتی یکی به تو میگوید شما که مقیم ِ دائم ِ این کشور هستی، میتونی برای بورس درخواست بدی، شما بگویی البته من شهروند (citizen) هستم، پاسپورتم دارم. نکنید آقا، اینقدر به اینکه شهروند ِ کانادایی شدید یا در خاک ِ پاک ِ کانادا لند کردید افتخار نکنید. نداره، افتخار نداره. اینقدر به اینکه ده ساله ایرون نرفتید ننازید، بیشتر خجالت داره تا افتخار. خیال نکنید ته لهجه ی فارسی ِ شما، هرگز شما را ترک میکند. راحت باشید و ته ِ کلمات ِ انگلیسی را کش بدهید که جانش در بیاید، با تند تند حرف زدن و باد در گلو انداختن، حتی پس از ده سال، شما کانادایی نمیشوید لهجه تان هم عوض نمیشود. شما کافیه که دبستان و راهنمایی را در ایران گذرانده باشید، کافیه که تا پانزده سالگی آخوند در تلویزیون دیده باشید، تا برای همه ی عمر، روح ِ شما را دنبال کند. باور کنید، داشتن ِ پاسپورت ِ کانادایی از شما موجود ِ شیک و بی نقصی نمیسازد. باور کنید خودتون رو به مسائل خرداد بی علاقه نشان بدهید، فقط اثبات بر سیب زمینی بودن ِ شماست.

باور کنید، سیب زمینی ثک.ثی نیست.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با:
نوشته شده در Uncategorized
9 دیدگاه برای “پاسپورت ِ کاناداییت رو خام خام
  1. آرش می‌گوید:

    خیلی خیلی حال کردم!

  2. شهر خوبان می‌گوید:

    دانشمند اصلا چشم و دلم روشن شد اینجا دیدمت. خونه ی نو مبارک
    وبلاگ قبلیت رو از بو مارکم پاک کرده بودم
    ولی اینو دوباره بوک مارک کردم

  3. bobcat می‌گوید:

    اسم وبلاگت منو یاد کلدپلی میندازه

  4. عارف می‌گوید:

    بله ، راست میگی !

  5. kamyar می‌گوید:

    آخ که چقدر میچسبه شنیدن این حرفا به خصوص از زبون یک نفری که هم خارج از ایران زندگی میکنه هم تو کانادا هم دانشمنده!
    «کافیه که تا پانزده سالگی آخوند در تلویزیون دیده باشید، تا برای همه ی عمر، روح ِ شما را دنبال کنه » این واقعن حقیقت داره ، والی کسی نیست بگه آخه به چه جرمی ما باید اینجوری مجازات بشیم!!!

  6. پویا می‌گوید:

    ای ول خیلی حال کردم. پس با هم همدردیم. 😀

پاسخی بگذارید

