سیب زمینی وار

رفته بودم دکتر، با افه ی خاصی گفتم دو ماه چین بودم، ممکنه آب آلوده خورده باشم، باید تست ِ انگل بدم؟ دکتر ِ سلیطه گفت که اوه آره حتما، تو اصلا چون ایرانی هستی، یقینا از ایران با خودت انگل آووردی، چرا تا الان به ذهنم نرسید ازت تست ِ انگل بگیرم؟ کظم غیض کردم، چون حوصله نداشتم برای کانادایی روانی خانوم دکترش توضیح بدم که ایران رو با چین مقایسه نکن، دست ِ کم تهرون رو این اینقدر بربر تصور نکن، آب تو تهرون کجا آلوده به انگل بوده!؟ طرف قضاوتش رو کرده بود و تست ِ انگل نوشت و فرستاد منو آزمایشگاه قوطی ِ تست ِ مدفوع بگیرم. دو تا بانکه پلاستیکی گرفتم، حاوی آبی صورتی رنگ که نوشته بود نخوریدش، سمی است. انگاری که کسی قصد داشته محلول نگهداری از مدفوع را نوش کند. باری، قوطی الان دو هفته است که در توالت ِ منزل خاک میخورد، زیرا که همیشه وقتی که خونه نیستم بیزینس ِ توالت رفتنم عود میکند. امروز هم وقت ِ دکتر داشتم که نتیجه اش رو ببینه و بگه که آیا انگل دارم یا نه، ولیکن من اینجام پای وبلاگم و قوطی ها در منزل در انتظار.

اینها رو گفتم که برسم اینجا که من اگر چیزی ناراحت و نگران و معذبم کنه، ناخوداگاه ازش دوری میکنم. دورِش میزنم. بهم برخورده دکتر فکر میکنه ایرانی ها همه باید انگل داشته باشند، مشکل در ساعت ِ ان کردنم پیش میاد. اگر مقاله ام رد شود، دانشگاه آفتابی نمیشوم، اگر شخصی دائما بهم تیکه بیاندازه، در چشمهای طرف دیگه نگاه نمیکنم، نا خودآگاه زمان بندی ِ زندگیم طوری جور میشود که طرف را نبینم. اگر بدانم ته ِ فیلمی دخترکی خون بالا می آورد کف ِ زمین و جان میدهد برای هیچی، هیچ وقت فیلمش را تا آخر نگاه نمیکنم، اگر بدانم این مملکت مثل ِ سرطان روحم را میخورد، خودم را به فوتبال ِ جام جهانی سرگرم میکنم و اخبار نمیخونم. سیب زمینی وار زندگی میکنم، زیرا که من سیب زمینی ام.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , ,
نوشته شده در Uncategorized
6 دیدگاه برای “سیب زمینی وار
  1. شهر خوبان می‌گوید:

    می بینم که سزویس وبلاگ پیشنهادی کلا رفت هوا یا یک جایی که دیگه نه کسی کامنت می ذاره و نه………..
    تو هم که اصلا یادت نمی یاد کی بهت گفت پاشو بیا اینجا نه؟
    ولی هنوز فکر می کنه امنیت جان دانشمند از نون شب هم واجب تره

  2. ناشناس می‌گوید:

    میشه تو فیس بوک!!! تو رو پیدا کرد؟

  3. Ela می‌گوید:

    دکتره هم می خواسته حالتو بگیره اینجوری گفته احتمالا یه رگش چینی بوده

پاسخی بگذارید

