دوازده مرد ِ خشمگین

تو اتوبوس پسرک نیمچه سیاهی صندلی پشتیم نشسته بود و لابد با دختری پای موبایل ور میزد. مزخرف میگفت: هانی، من ازت دورم، اینجا هواش فرق داره، دیروز ناهار چی خوردی؟ من خوابم میاد خسته ام، و هی دماغش را میکشید بالا و قورت میداد و من سعی میکردم فکرم رو منحرف کنم. سر ِ آخر برگشتم یه نگاه ِ مختصری انداختم که این طرف کیه، از کلاه و کاپشن و تیریپ ِ بچه باحالش ترسیدم. وقتی بین ِ راه پیاده شدیم که ناهار بخوریم، دائما نگران بودم که میره کوله پشتی ِ منو که لپتاپم توشه بر میداره و میزنه به چاک، اصلا مطمئن بودم. فکر میکردم که از ساندویچ فروشی که بیام بیرون قطعا باید به نه نه یک زنگ بزنم.

امروز تو اتوبوس یه فیلم ِ سیاه سفید مال ِ دهه ی پنجاه دیدم: دوازده مرد ِ خشمگین. نکته ی اخلاقی ِ فیلمش در رابطه با اتوبوس سواری ِ امروزم  این بود که لزوما کسی که قیافه اش شما را میترساند دست تو کوله پشتی شما نمیکند. پسرک سیاه دو تا صندلی عقب تر از من جا پیدا کرده بود و لمیده و ادامه مکالمه صد تا یه غازش رو پی میگرفت، لپتاپ ِ منم سر ِ جاش بود. قربون ِ روح ِ نژاد پرست زود قضاوت کن ِ نامروتم بروم.

پانوشت: دوازده مرد ِ خشمگین فراموش نشود.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , ,
نوشته شده در Uncategorized
4 دیدگاه برای “دوازده مرد ِ خشمگین
  1. هـ می‌گوید:

    این بی اعتمادی یه قسمت از فرهنگ ایرانی ما شده، یه حسی همیشه میگه باید به همه چیز و همه کس شک کرد، همه متهم هستن مگه اینکه خلافش ثابت بشه، باد میاد میگیم توطئه فلانه، باد نیاد میگم آهان! کار کار فلانی هاست…

  2. مهندس بانو می‌گوید:

    و این حس بدبینانه بعضی وقتا شدیدا اسباب شرمندگی میشه واسه آدم.
    من که یه وقتایی واقعا قات می زنم بین حس اعتماد به غریزه و یا عادت دادن غریزه به بدبینی.
    هنوزم نمی دونم این حس از کدوم ور_ وجودی آدم سر بلند می کنه!

    • دانشمند می‌گوید:

      والله من اینجا میشه یادم بره در ِ خونم رو قفل کنم، کیف ِ پولم رو روی میزم تو دفترم میذارم و میرم، لپتاپم تو آزمایشگاه همیشه ولوئه.. اعتماد دارم به محیطم. اما یهو مثلا یکی که قیافه اش فانکی پانکی و لات و لوت باشه، میترسم.. فکر میکنم لابد دزده.. که خیلی بده همچین روحیه ایه

پاسخی بگذارید

