من از تو خوشم نمیاد اسکل

وقتی که بچه مدرسه ای بودم، اعتماد به نفس قابل به عرضی نداشتم. سیاه سوخته بودم و خرخون و عینکی. امل و ابرو کلفت، در میان دوستانی بسیار شبیه به خودم: همگی خرخون و اهل ِ علم. دوستهای حاذق در همه ی اموری هم داشتم که دلم میخواست مثل ِ اونها بودم، اما میدونستم که عرضه همچین گه خوری هایی مثل ِ پسربازی و ابرو برداشتن رو ندارم. باری دوم و سوم دبیرستان، بین ِ دوستان خرخون و دوستان ِ بچه باحال، یه بچه باحال ِ خیلی خوشگل پیدا شد، که خودش هم میدونست خوشگله، و میدونست که در آینده ی نه چندان دور دل ِ هر خری رو که بخواد میبره و بلد بود چشمهای روشنش رو خط وخطوط بکشه و لبهاش رو قرمز کنه و از این مهمونی های دخترونه ی بی سر و ته ِ دوره دبیرستان که میگرفتیم، این ستاره ی مجلس بود، با دامن های کوتاه ِ مجلسیش و موهای فرفر و آرایش غلیظش. نه من رو آدم حساب میکرد نه من کاری باهاش داشتم. پس از پایان ِ دبیرستان، در یه مهمونی ِ خدافظی، که من با شلوار ِ گشاد ِ شیش جیب و تی-شرت ِ گشاد ِ سفید نسبتا پسرونه حاضر شده بودم و دورتادور دخترهای دامن پوش ِ آرایش کرده مثل زنهای چهل ساله خودشون رو درست کرده بودن، در همون مهمونی ِ کذا که میدیدم که چه قدر عقب هستم، دختر خوشگله بعد از اینکه کلی تی-شرت ِ سفیدم رو با عکس ِ لئوناردو دیکاپریو روی عرشه تایتانیک مسخره کرد، و بهش گفتم تو چته، چرا اینطوری میکنی،  طرف خیلی رک و با صدایی که سعی میکرد کشش بده و عشوه ی شتری بیاد گفت آخه ازت خوشم نمیاد (یا شاید گفت آخه ازت بدم میاد، یادم نیست)

اولین بار در زندگیم بود و در واقع شاید آخرین بار، که کسی اینقدر صاف و رک، از من به خاطر ِ اینکه من اینم که هستم خوشش نمیامد و تو صورتم تفش کرد. به هر حال من تا اون موقع هم میدونستم یه  خرخون ِ عینکی که میزِ جلو میشینه و گاها برای معلمهای محبوبش خودش رو شیرین عسل میکنه، محبوب القلوب ِ بچه های شر و شور ِ دبیرستان ِ دخترونه نمیشه و شاید تقریبا هیچ کس تو کلاس از من خوشش نمیومد، اما موجود ِ بی آزاری بودم که اصلا تو دست و پای کسی نمیپیچیدم، امکان نداشت کسی رو لو بدم، سر ِ امتحان تقلب میرسوندم، توی تمام ِ شر بازی ها بی سر و صدا همکاری میکردم، و خلاصه اون روحیه ی دخترونه ی دوران ِ بلوغم بسیار به تیش ِ غباش برخوردکه یکی تو مهمونی به من گفت ازت خوشم نمیاد. باری، نه خودم رو از تک و تا انداختم، نه فراموشش کردم. صرفا همیشه یادم موند دیگه با این آدم رو به رو نشم، و اگر قرار شد یه روز ببینمش، آماده باشم که بهش بگم، اتفاقا من هم از تو خوشم نمیاد. کاملا به سبک ِ یه دختر ِ دبیرستانی.

باری، دخترک رو دیگه هیچ وقت ندیدم، تا اینکه سال ِ پیش در فیسبوک من رو به لیست ِ دوستاش اضافه کرد. همون خوشگل ِ همیشگی، لبهای قرمز و چشمهای سیاه شده، موی قر داده و ترگل و ورگل.  صرفا دیگه میلی ندارم بهش بگم من ازت خوشم نمیاد و  چرا من رو تو فیسبوک پیدا کردی. گاها میرم زیر ِ عکسهاش کرم میریزم و تیکه بهش میندازم، چون به نظرم عکسهای احمقانه از خودش رو فیسبوک میذاره  و چون من موجود ِ سخیفی میشم گاهی اوقات. اون هم جرجر میکنه که اسکل ِ سالهای دبیرستان الان دستش میندازه و جوابهای خجالت زده ای میده زیر عکسهای دلفریبانه اش. من هم دیگه یاد گرفتم مقهور ِ چشمهای آرایش کرده ی کسی نباشم، و آماده ام اینبار که در زندگیم کسی به من گفت از تو خوشم نمیاد، بگم دل به دل راه داره ass hole

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

نوشته شده در Uncategorized
34 دیدگاه برای “من از تو خوشم نمیاد اسکل
  1. shaghayegh می‌گوید:

    khosham miad azat. ino ghablanam goftam, chon kheili vaa-ghe-ee hasti.
    boos!

  2. teng می‌گوید:

    حیف که زمان به عقب بر نمی گرده، وگرنه چه کارها که نمی کردیم و چه فحض ها که نمی دادیم!

    • دانشمند می‌گوید:

      هه، بازم بد نیست، زمان به عقب برگرده، من بازم به یه نوع ِ دیگه خودم رو ضایع میکنم. بعضی ها سرنوشتشونه

  3. عارف می‌گوید:

    عززيمي !
    حالا چي شده ياده اين بنده خدا افتدي خانوم؟

  4. maryam می‌گوید:

    salam
    khosh behalet, man ke hanoozam bad az in hame sal ke az dabirestano oon mogheha gozashte hanooz aghabam az jamaat.
    chi kar konam ke aslan be mehmoonio tavalodaye sholoogho bezan beraghso dress pooshidano, kollan jamhaye tajamoli alaghe nadaram va bishtar az hamishe gorizanam.kheiliha fekr mikonan adame monzavi hastam vali vagheiat ine ke ba injoor jamaata hal nemikonam. tarjih midam too jame doosto ashnahaye andak va nazdikam basham ke ahle tajamolo be sakhti endakhtan nistan.

    man hich vaght kasi behem nagoft az man khoshesh nemiad vali man in heso daroonan dashtam ke kasi az man khoshesh nemiad.
    good luck dooste khobam.

    • دانشمند می‌گوید:

      بابا، اون که اثر ِ سن هستش. آدم سنش که بالا میره دیگه رفیق بازیش کم میشه، ترجیح میده با چند تا آدم محدود ارتباط عمیق تر داشته باشه، تا بی پونصد نفر مزخرف بگه. به نظر ِ من که نشانه ی بلوغه ِ روابطه ! اصلا نگران نباش

  5. شهرخوبان می‌گوید:

    مسلما زمان زیادی از عمرم را با جودی ابوت آمریکایی هم ذات پنداری کردم، ولی الان این شد موردی که با دانشمند هم ذات پنداری شدیدتری کنم
    و چه بسا که این زیبا رویان پر مدعا هیچ وقت از کلبه شون اون طرف تر نمی روند اگر هم بروند دانشمند نمی شوند، حالا دانشمند چه حالی ازش نخواهد گرفت

  6. لیلا می‌گوید:

    خیلی جالب نوشتی دانشمند جون .منم چند تا حرف قلنبه شده ار بعضی ها تو دلم مونده که بعد از گذشت سالها هنوز اثرشو حس میکنم.ولی هیچ وقت به روی خودم نیاوردم تا اونا اینو نفهمن.
    راستی ننوشتی همکلاسیت الان چی شده؟

    • شهرخوبان می‌گوید:

      راستی این سوال لیلا سوال منم هست

    • دانشمند می‌گوید:

      هستش، خوب و خوش، همون پسر ِرویاهاش رو تور کرده، میخواد بیاد و میاد فرگستون برای ادامه تحصیلی که دانشگاه ِ آزاد کرد، و باور بفرمایید، خیلی هم خوب و رو به راهه و کسی به خاطر ass بودن تو زندگیش کم نمیاره

  7. هانيه می‌گوید:

    منم همين شرايط شما رو دوره دبيرستان داشتم … از چند نفر كينه دارم كه فرصت نشده جوابشون رو بدم …

    دليل موفقيتت بخاطر اينه كه اون موقع ساده بودي .

    • دانشمند می‌گوید:

      ممم، هانیه، کینه خیلی احساس ِ کشنده ای هستش. من کینه دارم از یک سری آدم، ولی مثلا از این دختر خوشگله کینه ندارم، شخصا به یه جایی رسیدم که به باسن هم حسابش نمیکنم.ولی وقتی کینه داری، یعنی هنوز داری به موضوع توجه میکنی.
      موفقیت هم اینی که من الان توشم اصلا نیست. شاید در واقع اون دخی خوشگله موفق ِ واقعی جریان باشه، who knows به نظرم خیلی هم موفق و خوشحال و سرحاله و همونطور که به بقیه گفتم، یه آدم ass لزوما بدبخت و بیچاره نمیشه

  8. - می‌گوید:

    والله من فیدت رو در ریدر دنبال می‌کردم تا اینکه یک روز اونجا آپ نشد اما اینجا شد بعد فهمیدم اون فید مال بلاگفاست تازه همین امروز. بعد تازه باتز فهمیدم که بلاگفا وبلاگت رو مسدود کرده.

    راجع به این‌جور آدم‌ها، من بودم اکسپت نمی‌کردم. کما این‌که اکسپت نکردم کسایی که به هر دلیلی با من مشکل داشتند. تعریف من از فرند، دوست یا هر چی چیزیه که ذات ی کلمه ‌ی دوست رو نبره زیر ِ سوال

    • دانشمند می‌گوید:

      ای آقا، ای قند قزل آلا ، اون بلاگفا به رحمت ِ جمهوری ِ اسلا.می رفت.
      این بابا که تو فیس بوک آمده پیدا شده، فکر کنم خودش یادش نیست که چه ass ای تشریف داشته. من هم که دیگه ندیدمش، شاید یکم استحاله پیدا کرده باشه

      • شهرخوبان می‌گوید:

        جدا مسدودت کردند
        من چقدر عذاب وجدان داشتم که عجب کاری کردم
        به این دانشمند گفتم پا شو بیا اینجا
        ولی واسه این که مشتری های فیدت نپرن
        این آدرس رو بده به فیدت

  9. - می‌گوید:

    راستی توی وبلاگ ِ گروهی ِ بلند با مدیریت ِ من می‌نویسی؟

    آدرس ایمیلم هست این:
    numbwalrus@gmail.com

    اگه علاقه مند بودی خبرم کن

  10. امید می‌گوید:

    نمی دونم بین دختر ها چه روابطیه و لی زمانی که من دبیرستان بودم 3 تا رفیق بودیم که همیشه باهم بودیم ،دنیا به تخممون نبود ،همش دبیر ها رو دست مینداختیم یا بقیه بچه ها رو مسخره میکردیم ،تو بهر تیپ قیافه و دختر بازیم هم نبودیم ، واقعا دلم میخواد برگردم به اون دوران

    • دانشمند می‌گوید:

      ما هم دائما در حال ِ کرم ریختن و مسخره کردن ِ معلمها بودیم. ولیکن، مسابقه ی خوشگلی این دوره یهو شروع میشه !!

  11. رئیس آواره می‌گوید:

    اینکه آدمی پیدا بشه که تو روت بگه از تو خوشت نمی آد خیلی هم بد نیست. آدمهایی که جرات گفتن این جمله رو نداشتن ولی از هر کوششی برای نابودی من فرو گذار نکردن تو زندگیم کم ندیدم. اخص که وقتی از ایران خارج می شی این داستان جدی تر می شه.
    همیشه دنبال یه تکیه کلام در خور می گشتم که نثار این آدم ها بکنم. از جمله جوابت خوشم اومد. با رعایت کپی رایت البته ازش استفاده می کنم.

    • دانشمند می‌گوید:

      هاها، حالا که خوب بهش فکر میکنم میبینم راس میگی. یکی که مایه داره بگه ازت خوشم نمیاد بهتر از کسیه که خودش رو به هزار روش ان میکنه که با زبون ِ بی زبونی بگه ازت خوشم نمیاد !

  12. مهندس بانو می‌گوید:

    یکی از ویژگی های فیس بوک همینه دیگه، کسی رو که ازش بدت می یاد یا اون از تو بدش می یومد، حالا بعد صد سال پیدات می کنه و کلی به خاطرات شیرین با هم دوستی ها میس می زنه و یا مثلا روز تولدت با عزیز جون گفتنهای غلیظ و نچسب، بهترین ها رو برات آرزو می کنه. من خودم بعضی وقتا شک می کنم که به قول تو این ناشی از استحاله هست یا خاصیت فیس بوک اینه که نقاب ها رو ضخیم تر می کنه؟

  13. Down with A.N می‌گوید:

    تو که انقدر بیان راحتی داری ، منظورم اینه که آدمی هستی که در جواب به بقیه کم نمیاری به نظرم،موندم چرا همون موقع جوابی بهش ندادی!
    این جور دخترا که خدا فقط آفریدتشون برا پسرا واسه …دن ، قد نخود هم عقل تو کله شون نیست!!!

    • دانشمند می‌گوید:

      من واقعا این جور دخترا، چه جور دخترایی ان، نمیدونم برای چی ساخته شدن و در اون زمینه نظری ندارم.
      اون موقع جوابش رو ندادم، چون خیلی ساده و بدبخت و بی زبون بودم، گرگ میکنه آدم رو روزگار، گرگ

  14. Xboy می‌گوید:

    عینکی خرخون ادرس فیس بوک این دختره رو بده ببینم چه جوریه.

  15. فروغ می‌گوید:

    منم مثل تو بودم…گرگ نشدم هنوز یعنی میشم یه روزی؟؟؟

    • دانشمند می‌گوید:

      بستگی داره لزوم ِ گرگ شدن برات پیش بیاد یا نه. و در ضمن، روزگار آدم رو گرگ میکنه. روزگار برای تو حتما آسون بوده. به ما سخت گذشته.

  16. فرهاد می‌گوید:

    من فکر میکنم داشته با شما شوخی می کرده و شما ناراحت شدی اونم همچین حرفی زده.

    در این موقعیت ها باید خودمون باشیم و همینطور هرکسی رو همونجوری که هست ببینیم و

    بشناسیم نه اونطوری که دلمون میخواد و بهش بگیم تو چته؟ 😀

  17. فروغ می‌گوید:

    فکر میکنم لزومش برام پیش بیاد در آینده…و اینکه ترجیح میدم سخت بگذره و گرگ بشم واقعا….

  18. masti می‌گوید:

    اوا… سلام… گمت کرده بودم…الان تصادفی پیدات کردم..و خوشحالم که پیدات کردم دانشمند عزیزم

  19. simin می‌گوید:

    دمت گرم :))

پاسخی بگذارید

