آزمایشگاه ِ خفن ِ گروه نرم افزار

آزمایشگاه ِ گروه ِ نرم افزار: تابستون ها سرد* و خالیه. یه سمینارکی هم که امروز تو گروه بود، یکی از دانشجوهای پیرپاتال ِ پنجاه شصت ساله ی گروه، اولش یکی دو تا سوال پرسید، از این سوالهای گیر که تعریف فلان ِ فلان چیز چی میشه و سخنران رو یکم دیوانه کرد. بعد باد ِ شکمش رو قرمبی  بی هوا در داد، بعد خوابش برد و خرناس میکشید، طوری من گه گاهی بلند بلند سوال میپرسیدم و میپروندمش تن ِ لش رو. ظاهرا من فقط گوش میدادم (کما فی السابق رو اعصابم). استادم که کنارم نشسته بود، دم به دیقه ساعتش رو نیگاه میکرد. خودمون هم نمیدونستیم چرا باید وسط ِ آگوست سمینار گذاشت؟ کسی که تو آزمایشگاه نیست. اصلا کسی اینجا نیست. طوری که یخچال ِ گروه بو گرفته. درش را که باز میکنی، یه بویی مثل ِ یه خربزه ی گندیده ی کپک زده، یه چیزی تو مایه های نکبت، میزنه تو دماغت، در ِ یخچال رو سریع میبندی، ولی دیر شده. آشپزخانه عطرناک شده. نشستیم با تنها پای ثابتِ آزمایشگاه، این رفیق ِ آمریکای جنوبیم، یه ای-میل ِ تهدید آمیز به کل ِ گروه نوشتیم که بوی گند اون کوفتی که میخورید و تو یخچال نیگه میدارید و ظاهرا کپکش بالا آمده، آزمایشگاه رو برداشته. تا ساعت ِ پنج ِ روز ِ چهارشنبه وقت دارید ظرف و ظروف و آشغال پاشغال هاتون رو از تو یخچال بردارید یا برچسب بزنید که سالمه. هر چی باقی مونده باشه میره تو سطل ِ آشغال. اما دریغ از اینکه یه نفر اون نشیمن گاه ِ خودش رو تکونی بده، بیاد حداقل بگه اون قابلمه ی پلاستیکی ِ آشغال پلوی تو یخچال ماله منه. این شد آزمایشگاه ِ خفن ِ ما، سمینارهای بویناک، یخچال بویناک ِ کپک زده، مغزهای فرار کرده.

* به من میگفتند کانادا سرده، منظورشون این بود که دوازده ما ِ سال سرده. تابستون توی آزمایشگاه باید زیر دو تا پتو بید بید از قبال ِ این سرمایش ِ نامطبوغ بلرزیم، زمستون باید تو خیابون به چشم ببینیم که مژه ها یخ زد، رفت، همه جا گوله گوله شد.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , ,
نوشته شده در Uncategorized
12 دیدگاه برای “آزمایشگاه ِ خفن ِ گروه نرم افزار
  1. همراه می‌گوید:

    سلام به عنوان خوننده وبلاگت میخاستم بدوم چطوره سوژه یابی میکنی؟

    • دانشمند می‌گوید:

      بدبختی های روزمره. آخه خورده ِ ته ِ دیگه سوژه !! اگه منظور ِ سوالت این بود، خودم واقفم ! شرمنده !

  2. 2rna می‌گوید:

    كانادا؟يعني از اين كوير وحشت به سلامت گذشتي؟به شكوفه هل به سرما برسان سلام ما را!

  3. شهرخوبان می‌گوید:

    این طور که شما از کانادا می گید دارم به این نتیجه می رسم که سوئد کشور نیمه بیابانی و گرمیست که ما الان داریم تو دمای 30 درجه می پزیم

    • دانشمند می‌گوید:

      هاها، من سوئد بودم، آخر نوامبر. خداییش سرماشون قابل مقایسه نیستن. کانادا، سرده. هاها، لابد من سرماییم البته.

  4. لیلا می‌گوید:

    فکر نمیکردم کانادا اینقدر سرد باشه.. و تازه بدتر از اون از نظر رعایت بهداشت هم در این حد باشن…البته همیشه مرغ همسایه غازه

  5. هیرگاموس می‌گوید:


    دانشمند چند وقتی ست می خوانم ت. سر تا سر.نه از نوک تا سر.
    فقط درباره دو پست پیشین ت می گویم که:
    اگر تو نشاشی در رسوم مادرفلان دست و پاگیر آن هم با آزادی و قدرتی که تو از وضعیت ت داری از امثال من که اصلا انتظاری نیست دیگر.
    اما هست از تمام ما انتظار هست . که نه قرار ست طرحی نو بندازیم نه قرار ست عالمی را مرکز باشیم صرفا قرار ست طرح های کهنه آداب و رسومی که گاها بوی گندشان از فاضلاب هم بیشتر است دور بریزیم.
    موفق باشی.
    همین

  6. kakaparsa می‌گوید:

    خانم دانشمند چند تا فضولی مختصر داشتم…..
    شما خودتان با هزینه خودتان در آن غربت یخ زده (کانادا) تحصیل مینمایید
    یا دولت بخشنده هزینه تحصیلتان مرحمت میکند (بورسیه داری؟؟؟)

    ظاهرا در یکی از رشته های علوم کامپیوتر تحصیل میکنی لطف میکنی بگی الان اونجا داری چه گرایشی میخونی ؟؟؟؟

    بعد از آن سخنرانی سخیف ( محمود پشگل) من که به خاطر قبولی در ارشد خودم را از دیدن و شنیدن اخبار محروم کرده بودم

    از پدرم شنیدم که محمود گفته( ممه را لولو برده )
    برای اطلاع دقیق سراغ اینترنت اومدم
    و تو گوگل سرچیدم عبارت زیر را
    ( احمدی نژاد + ممه +لولو )
    لاگ شما تو 5 تا پیشنهاد اول گوگل بود
    کم پیش میاد لاگی رو تا آخر بخونم
    ولی وب لاگ شما خوندم
    اگه به فکر نوشتن سفر نامه نیفتادی حتما شروع کن میدم چاپ کنن تضمینی

    • دانشمند می‌گوید:

      مخلص ِ شما.
      من از هیچ دولتی بورس نمیگیریم. دانشگاهی که اینجا درس میخونم پولش رو میده. علوم ِ کامپیوتر میخونم، درسته. فکر کنم باقش بی ربط باشه نقلش اینجا
      سفرنامه هم، متاسفانه دیگه تو سفر نیستم. خونه شده اینجا

  7. kakaparsa می‌گوید:

    میگما یکم در باره دانشگاه — رشته — و شرایط تحصیلت در اونجا بنویسی
    صواب داره والا مستفیذ میشیم

    من==== دانشجوی(تقریبا ممتاز) ترم آخر مقطع کارشناسی نرم افزار

  8. kakaparsa می‌گوید:

    سلام
    میشه لطف کنی بگی تو کدوم ایالت و دانشگاه تحصیل میکنی ؟؟
    چطوری پذیرش گرفتی؟؟ مقاله ISI داشتی؟؟
    فضولی نباشه هااا دوست پسرت هم علوم خونده ؟؟؟
    ایشون هم تحصیل میکنن؟؟؟ کار هم میکنید؟؟
    راستی اونجا وضعیت کار شبکه – امنیت – نرم افزار چطور ه ؟؟
    من داوطلب کنکور ارشد هستم دانشجو ممتاز هستم و احتمالا سال 90 دانشجو ارشد تهران خواهم بود ارشد رو میخوام اینجا بگیرم ولی برا دکتری می خوام
    از یه دانشگاه معتبر آمریکایی یا کانادایی پذیرش بگیرم . سوال زیاد پرسیدم
    به جواب هاش نیاز دارم

    فردا اول رمضان 1431 هجری قمری
    برای همه ی ایرانیان داخل وطن و بیرون وطن و احیانا تو فضا
    دلی شاد اعصابی آرام و روزهای پر از خیر و برکت آرزومندم

پاسخی بگذارید

