جو ِ شکم در سالهای آخر دهه ی سوم

میره جلو آینه و میگه، جوجو شیکمم رو ! نیگاه میکنم ببینم چه قدر قلمبه شده شیکمش و سریع نفسش رو میگیره و میدش تو. بعد دستی تو موهاش میکشه، میگه، کچل شدم رفت. نیگاه میکنم میبینم که دو سمت پیشونیش یکم بالاتر از شقیقه اش یه عقب نشینی ِ ناقابل کرده، اضافه میکنه، وای چه قدر شقیقه هام سفید شده. میگم کو؟ که یعنی نه بابا کجاش سفید شد، یه دسته مو را محکم میکشه نشان میده میگه، ایناها، ایناها، سفیده، من تازه بیست و هشت سالمه، همش سفیده. در این اثنا یادش رفته نفسش رو نگه داره و شکمش به حالت ِ طبیعی ِ خودش برگشته. میبینم که اوضاع خوبه و تا طغار شدن ِ چربی های دور نافش سالها فاصله است. منبر میرم که تو هیچم پیر نشدی، خیلی هم رو فرمی، موهات هم پر ِ پره. سر تکون میده و میره از جلو آینه کنار. زیر لب میگه، پیشونیم چروک افتاده.

نصف شوخی نصف جدی، دوست پسرم رو جو ِ سالهای آخر ِ دهه ی سوم گرفته. دیشب زنگ زده بود و با ناامیدی میگفت، من فکر میکردم بیست و هفت سالمه، اما نه خیر، به زودی بیست و هشتم تموم میشه.. ای وای، مامان ن ن ن ن …عددها که نزدیک ِ سی میشند، ترس ِ  سی سالگی آدم رو میگیره ظاهرا، میترسم این بحران نصفش تقصیر ِ من باشه. طفلک در عنفوان ِ جوانی اش، از بیست و چهار سالگی، اسیر ِ من شده، بیچاره برای اینکه این رابطه کار کنه، مشقات ِ زیادی کشیده، هر تار موی سفید روی شقیقه اش را خودم با همین دستهای پلیدم کاشتم، الکی که مو سفید نمیشه. میرم تو آینه موهای سفید ِ خودم رو شکار کنم، این جا و اونجا، چهار تا چشممون رو روی هم گذاشتیم: مجموعا پنج تا دونه تو کل ِ کله ی من پیدا کردیم، بالاخره یکی این وسط داره سود میکنه دیگه

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , ,
نوشته شده در Uncategorized
10 دیدگاه برای “جو ِ شکم در سالهای آخر دهه ی سوم
  1. 2rna می‌گوید:

    نه زياد نگران نباش .اگه تو هم مقصر باشي فقط مسوول 15 درصد موهاي سفيد اوني!!!بقيش گردن مموت و دوستان مي باشد جونه داداچ!!!:)))

  2. بهار می‌گوید:

    اي بابا! همه ما داريم زود پير مي شيم… من هم موافقم همش تقصير مموتي و دار و دسته اشه!
    آپم

  3. مهندس بانو می‌گوید:

    حالا راستشو بگو : این موهاتو کجا سفید کردی دانشمند؟

  4. صمد می‌گوید:

    سلام
    و چقدر بد…
    ياد ديوانگيهاي خودم مي افتم البته نه براي اين موضوع كه تنها در خيال هميشه به وقوع مي پيوندد

  5. شهرخوبان می‌گوید:

    دانشمند داری خیلی تحویلش می گیری هر آدمی موهاش سفید می شه، حالا با دانشمند یا بی دانشمند، فقط خوبه که دانشمند رو داره تا نگرانی هاش تو اون سر دنیا باهاش قسمت کنه

  6. دختره می‌گوید:

    نصف مو مردا از دست زن ها سفید میشه نصف دیگشم به خاطر پولی که خرج زن ها میکنن

  7. zendegyejbari می‌گوید:

    منم قبل اینکه 30 رو بگذرونم نگران بودم، از 30 که بگذره تا 40 نگرانی نداریم. البته با یه رابطه 15 ساله، حالا ببین من چقد موی سفید دارم 🙂

  8. saba می‌گوید:

    بابا این که خوبه! شوهر من دستشو نیگا می کنه می گه دارم مرگ سلول هامو حس می کنم!!! اونم در سن سی سالگی!!!!

پاسخی بگذارید

