خود را برای استاد … نکنید

استادم انگار از خواب ِ زمستانی بلند شده، اول پاییز اون هم. پرسیده کجایی، چرا نیستی، بیا راجع به فلان کارت حرف بزنیم. اینها رو تو ای-میل گفته. به استادم ای-میل زدم، گفتم مادرم تازه از ایرون آمده دیدنم، بعد از چهار سال. این هفته نمیام سر ِ کار. از خونه کار میکنم. اگه لازمه، زنگ بزنم دفترت. استاد باز گزارش فلان کارم رو زیر و رو کرده بود و باز هم کامنت گذاشته بود، پس فرستاده بودش و گفته، اوکی، از خونه کار کن. خونه ی ما کجاست؟ تورنتو

این جریان به کنار. یه دانشجوی چینی جدیدالورودی آمده که مثلا با استاد ِ من شیش ماه کار کنه و بعد فلنگ رو ببنده. روزی شصت تا ای-میل میزنه که بیاید جلسه بذاریم و کارهامون رو برای هم بگیم. بنده که در خانه هستم، از خانه دارم کار میکنم و فلذا ای-میلهای ایشون رو میذاشتم تو سطل ذباله که خاک بخوره. ولیکن دنیا به این گل و بلبلی نیست و این دختره ی کانادایی بغل دستیم تو آزمایشگاه یه ای-میل به اون پسره و به استاد زده، که دانشمند با مامان جونش مونترال هستند، مشغول کیف و کوک، معلوم هم نیست کی از اون خراب شده میان، جلسه رو کی بذاریم؟

حالا من دو روز قبلش گفتم که تورنتو هستم، خانوم تو بوق فرموندند که نه خیر، مونترال هستند. بنده یه مدتی کلمه ی ان و گه رو به انگلیسی داد میزدم بعد از خوندن ای-میل سرکار اِلیه که مثلا مامانم نفهمه دارم به چه شدتی حرف بد میزنم. مادرم هم آمد گفت چرا شت شت میکنی، حرف ِ زشت چرا میزنی؟ امان از این ماهواره ها تو ایران که هر چی کلمه ی بی تربیتی بوده یاد خانواده ها داده. باری، قضیه رو با یه دروغ دیگه فیصله دادم که اهم اهم، نه خیر من آخر هفته مونترال بودم و الان برگشتم و همونطور که گفتم از خونه کار میکنم. به این میگن روداری. به حرکت ِ اون دوست کانادایی هم میگند خودچس کنی برای استاد.

باری، فعلا ما اینجاییم، در مونترال و به روی خودمان هم نمیاوریم. کار هم که به وبلاگ نویسی تغییر ماهیت داد و والسلام و علیکم و رحمت الله و برکاته

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , ,
نوشته شده در Uncategorized
15 دیدگاه برای “خود را برای استاد … نکنید
  1. نيک ناز می‌گوید:

    جناب دانشمند شما دانش‌تون در چه زمینه‌ای مند هست؟
    به لحاظ سوتی‌ای این چنین ضایع عرض کردم…

  2. چلینگر می‌گوید:

    منو یاد راهنمایی و دبستان میندازه !
    آقا مامانمون فوت شده بود نتونستیم ! 7عمه ام بود !
    حتی یادمه راهنمایی یه بار یه اعلامیه برای فوت بابا بزرگم درست کردم و یک هفته تکلیف ننوشتم .

    • نسرین می‌گوید:

      عجب رذلی بودی تو

      • دانشمند می‌گوید:

        من کم کم به علت ِ اینکه شما موجود ِ بی ادبی هستی و توهین هات داره میره بالا، باید فیلترت کنم. یا مودب شو، یا با کامنت ِ بعدی وردپرس فیلترت میکنه و دیگه حتی این کامنتهای احمقانه ات رو حتی نشون ِ من نمیده

  3. هـ می‌گوید:

    ولش کن بابا، همه استادا توهم برشون میداره که تاثیر گذارن، دارن مسیر تحقیقات رو هدایت می کنن…
    اون یارو رو هم اینجور که توصیف کردی انگار خدا خودش زده پس کله اش وگرنه آدم عاقل نیازی به این کارا نداره
    حال و حول خودتو بکن دانشمند جان، خوش باشی

  4. مهران می‌گوید:

    سلام دیشب دیدمت خوب مینویسی
    حرکت ِ اون دوست کانادایی هم میگند خودچس کنی برای استاد.
    البته ما اون زمان که محصل بودیم به این کار میگفتیم { خ… مالی } البته ببخشیدا
    آره فرآیند کار به اینصورت بود که یک بچه وقتی خود شیرینی میکرد واسه استاد میگفتیم خ… مالی میکنه البته این رو واقعی جلوه میدادیم میگفتیم اااااااااااهههه تخمای معلم چه بزرگ شده کی مالیده این خ…. رو ؟؟؟

    البته من از دخترا شنید اونا به این کار میگن کون لیسی …….چون به هر حال دخترا خ… هاشون عیان نیست

  5. sh-sh از شیراز می‌گوید:

    سلام اتفاقا منم یه همچین استادی داشتم! که استاد مشاور تز فوق لیسانسم بود بعد از یکی دو ماه از شروع کار خانم دکتر منتقل تهران شد و من در طول مدتی که روی تزم کار میکردم مجبور شدم سه چهار باری رو انر انر پاشم برم تهران که خانم دکتر رو ببینم بگذریم که موقع دفاع هم با اینکه تازه باردار شده بودم و حالم خیلی بد بود همه مون یعنی من و استاد راهنما و استاد مشاور دیگه مو و… مجبور شدیم که برنامه روز و ساعت دفاع رو با ایشون تنظیم کنیم که خانم تشریف فرما بشن شیراز ولی ای کاش نیومده بود!!!!!!!!!!!!! میدونید چرا چون توی جلسه دفاع بجای اینکه کمک من کنه از من سئوالهایی میپرسید که معلوم بود حتی یکبار هم تزم رو نخونده چه برسه به اینکه نقش اش رو به عنوان مشاور انجام داده باشه!!!!!!!! یادش بخیر استاد مشاورم ناراحت شد و برای اینکه بیشتر خانم دکتر آبروی خودشو نبره و همه متوجه نشن که ایشون حتی نگاه هم نینداخته محترمانه بهش گفت خانم دکتر اگه اجازه بفرمائین بعدا کاملا براتون توضیح میدم ! استاد مشاور به این میگن کیف کردین؟!!!!!!!!!!!

  6. sh-sh از شیراز می‌گوید:

    من برای خیلی ها که کامنت میزارن متاسفم و نمیدونم اینا توی چه خانواده ای بزرگ شدن که انقدر بی ادب هستن تنها میتونم دعا کنم خدا به راه راست هدایتشون کنه

  7. man می‌گوید:

    har ja berim in «irani bazi» ro bayad dar biyarim

  8. چلینگر می‌گوید:

    سلام
    اگر مشکلی نیست شما را لینک کردم

  9. گل مریم می‌گوید:

    سلام
    طرز صحبت کردنتون هم مثل نوشتنتون متفاوته؟

  10. فیلتر کن می‌گوید:

    ها هاها هاهاهاهاهاههاهاهاهاهاهاهاها

    • دانشمند می‌گوید:

      no problem, فقط شما و حماسه ساز جنگ نرم یک نفرید، و اگر یه ذره، یه جو، جنم داشتی، خودت میبودی و اسمهای مختلف انتخاب نمیکردی.

پاسخی بگذارید

