تنگ، چاکدار، مشکی، فجیع

امروز برای اولین بار در زندگی با ماشین رفتم دانشگاه  سر کارم. در ضمن به صورت تصادفی امروز مقارن بود با اولین باری که در زندگیم ناچار شدم لباس ِ رسمی بپوشم، مشتمل بر دامن تنگ مشکی و پیرهن ِ یقه دار سفید. ماشین را که تحویل میدادم، مردکی که در کرایه ایه کار میکرد، منو تقریبا به جا نیاوود، پریروز که ماشین رو گرفتم دخترکی بودم با کفش دویدن، شلوار گل گشاد و کوله پشتی، امروز آکتوری بودم با دامن تنگی که چاک داشت. بی ربط است، ولی فلسفه ی این چاک دامنهای تنگ فقط جلوگیری از جر خودنه یا کاربرد دیگه ای هم داره؟ باری، امروز باید به همه جواب پس بدم که چرا اینقدر تیپ زدم. یعنی اینقدر از استاد و دانشجو و نظافت چی، همه با شلوار کوتاه و پیژامه و دمپایی تشریف میارن آزمایشگاه که تحقیق و نظافت کنند، که امروز این دامن چاغوری ِ من شیک جلوه کرده. احساس ِ عدم تعلق به محیط میکنم.

اینقدر امروز همه در کارم فضولی کرده اند که یواشکی پشت ِ پارتیشن و مانیتور خودم رو قایم کردم که آرایش کنم. ماتیک را فاکتور گرفتم، به این صورت ِ بی رنگ و روی من جگری نمیآید. براقش هم پیشکش. خط و خطوط هم نکشیدم، فقط کرم پودر را مالیدم که جای جوشهای غرور سالهای آخر دهه ی سوم را بپوشانم. امروز روز ِ بزرگی نیست. میخواهم بروم یک کمپانی، ببینم برای ترم ِ دیگه انترن میخواهند یا نه. راه میوفتم، پیاده، چرا که خسیسی ام میاید سه دلار پول برای بلیط ِ تراموا بدهم. با آن دامن تنگی که با هر قدم یک لایه ی دیگه به بالا لوله میشه در محله ی چینی ها تند تند میرفتم و دامنه تند تند لوله میشد. به فضا هیچ نسبتی نداشتم.

میروم تو کمپانی، لابی و نگهبان ندارند. در و پیکر ِ کمپانی هم کر کثیفه. میرم بالا، همه ی کارمندها (مردانی در اوایل دهه چهارم) در یک اتاق ِ کوچولو، تو هم تو هم، رو میزهای زهوار در رفته و صندلی های چلاق، لابد دارند کد میزنند. همگی شلوار جین و کول ! من به فضا نمی آیم؛ توی ذوق میزنم لابد، مصاحبه میشوم. میآیم بیرون. تراموا میگیریم و تا دانشگاه فکر میکنم یه دلیلی بوده که دانشمندان دامن تنگ چاک دار نمیپوشند.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , , ,
نوشته شده در Uncategorized

پاسخی بگذارید

