رمزگشایی قهوه ی تلخ

من آدم دزد ِ کلاش ِ مال مردم خوری هستم. چون هفته به هفته قهوه ی تلخ را دانلود کرده میبینم، دعا به جون مهران مدیری میکنم و برای رفع عذاب ِ وجدان با دوست پسرم قول و قرار میگذارم که ایران رفت بخرد سری کاملش را بیاورد فرنگستون که ما دینمون رو ادا کرده باشیم. مادرم در ایران شنیده بوده که قهوه ی تلخ ظاهرا مثل کتاب ِ بوف کور باید رمزگشایی شود و آن پنج سالی که از تاریخ گم شده در این سریال، به نظر مادرم البته، این پنج ساله ی اخیر ایرانه، و شاه فعلی در قهوه تلخ رهبر فعلیه، و این قلیون کشیدن هاشون همون بست ِ تریاکی است که آقایان دور ِ هم میزنند و شکوفه جان، جلاد قصر، لابد سردار فیروزآبادیه و معلوم نیست کدوم یکی از دلقکهای بادمجان دور ِ قاب چین دربار هم استعاره از رئیس جمهور فعلیه. مشکل اصلی ِ دربار هم پیدا کردن جانشین برای شاهه، و دربار حتی دو تا پیرمرد دایناسور شده ی مردنی هاف هافو داره که الله العلم، اولین کسانی که به یاد من آوردند، آیت الله های عظمی: جنتی و مصباح بودند.

هرچند که من خودم خیلی قبول ندارم مهران مدیری آمده یک نگاشت یک به یک از سران مملکتی به شخصیت های قهوه ی تلخ برقرار کرده، اما بازجویی ها و باتوم زدن ها و ذکر اسم ِ روسیه و جنس چینی و کنایه زدن به اینکه بازاری ها را اذیت نکنید، پدر رعیت را دربیاورید، من را هم کم کم به فکر انداخته که قهوه ی تلخ، کمدی سرسری مدیری نیست و طرف دارد به در و دیوار میزند که بگوید آقا جان مملکت را گه گرفته.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , ,
نوشته شده در Uncategorized
2 دیدگاه برای “رمزگشایی قهوه ی تلخ
  1. فرانسوی می‌گوید:

    🙂

  2. ناشناس می‌گوید:

    alii bood

پاسخی بگذارید

