بهمن جوجو

بهترین دوستی که در کانادا برای خودم دست و پا کردم دختر سرخ و سفیدی است از آمریکای جنوبی، کشور پینوشه، شیلی. طرف دیروز از  تز ِ دکترایش دفاع کرد  و به زودی جمع میکند برمیگردد شیلی که استاد شود. به مناسبت دفاعش رفتیم آبجویی بزنیم و جشن بگیریم. یکی از بچه های ایرانی برایش یک بسته بهمن جوجو کادو آوورد. صحنه ی خنده داری بود، دکتری از آمریکای جنوبی در حال آتیش کردن ِ بهمن جوجو. باری، بهمن ها مون رو کشیدیم، سطل سطل آبجو خوردیم و وقتی که احساس کردم با یه قلپ ِ دیگه روی میز بار غش میکنم پاشدم تن ِ لشم را تا خانه بردم و گذاشتم مادرم هر چه قدر میخواهد نگران شود بابت ِ دختری که فرستاده غربت برای درس خواندن اما خانوم مست و با بوی سیگار بهمن ِ ارزون به خانه رجعت میکنه. باری، من برای رفیق جون میدهم، بوی سیگار که چیزی نیست ! احساس نگون بختی میکنم که این آدم دارد از زندگی ام میرود. هم تو یه ساختمون زندگی میکنیم، هم تو یه آزمایشگاه کار میکردیم، و چهار سال است از یه پیاله غذا خوردیم، آبجوی بعد از ظهر داغ تابستان را با هم زدیم، تو منفی ِ بیست درجه با هم یکشنبه رفته ایم دانشگاه و به روزگار لعنت فرستادیم، با هم نشستیم برای ریز و درشت گریه کردیم، خندیدیم، مست کردیم، و بوم بم داره تمام میشه.

پانوشت: دیشب بوی پدر بزرگم را میدادم، که روزی یک پاکت بهمن جوجو میکشید و خیال میکرد، چون جوجو است، کوچک است و ضررش زیاد نیست.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , , ,
نوشته شده در Uncategorized
5 دیدگاه برای “بهمن جوجو
  1. سپ می‌گوید:

    آخی. ما تا کی باید هی چند تا دوست خوب پیدا کنیم و بعد برن…سخته اما تت ایز لایف… 

  2. شبنم می‌گوید:

    دورمون رو گرفته این آمد و رفت ها.تا قدر رفته ها را بدانیممم.کف آبجویی روی سطل.کف(همون پف پفی ها که مثله ابره به ظاهر هست ولی نیست.)

  3. شبنم می‌گوید:

    دوست عزیز میتونم لینکتون کنم؟

  4. shaghayegh می‌گوید:

    doostaye man ham hamashoon ahle amicaye jonoobi hastand, va hamashoon ham raftani, chon boorse dolateshoon ro daran:(

پاسخی بگذارید

