رفقای فلان

به فلانی میگم: فلانی، این استادم منو بایکوت کرده، فرمهای تقاضای بورسم رو نیگاه نکرده، تو بیا نیگا کن، بگو به نظرت خوب از خودم تعریف کردم یا نه. فلانی هم نه بر میداره، نه میذاره، میگه من دوسه سال واسه این بورس تقاضا دادم نگرفتم، تو که عمرا بگیری. و کول و راحت به بقیه ی کارش میرسد. ما هم که ترب هستیم.

با فلانی میری سینما، میری تو صف، از در و دیوار آدم میره بالا، میوفتی جلو، این کارت ِ اعتباری ِ صاب مرده را میکشی، برای همه بلیط میخری، پخش میکنی. همه لبخند میزنند، بلیط هایشان را میگیرند، این پا و اون پا میکنی که ای لامصبا، این بلیط شد نفری شیش دلار، شیش نفریم، من پیش ِ پای شما سی و شیش دلار به علاوه ی مالیات پیاده شدم. اِخ کنید بی دین و ایمون ها. فیلم رو با غیض میبینم و بغل دستی ِ مقروض که چیزی میگوید، دندون هایم را نشونش میدم، که یعنی گاز میگیرم، خطرناکم. میایی بیرون از سینما، یکی شان یادش میوفتد که آهان، این فیلم را به خرج ِ کس ِ دیگه دیدیم، دست میکند در جیبش و سکه و اسکناس در می آورد و تو نفس ِ راحتی میکشی که آخ جون…همه تو رو دربایستی میافتند و بالاخره همه سهمشان را میدهد، اما یک فلانی  هست که با لبخند نگاهت میکند، انگار که حقی بر گردنش داری که سینما ببری اش، هر هفته ! در ذهنم حسابم با فلانی میشود چهل و چند دلار؟

فلانی امتحان دارد، صبح، هشت صبح، که یه زمانی برای ما زودترین زمانی بود که از خواب میشد پاشیم، پاشدم، در حالی که از خواب تهوع داشتم تمبان را کشیدم بالا، رفتیم همراه جنابی که امتحان دارد و ادعای مرام بازی مان میشود، میرویم خارج از شهر که محل امتحان است. بلیط مان را احیانا نمیدهد، چون فکر میکند وظیفه ی هر دوستی است رفیقش را تا محل امتحان مشایعت کنید. طرف میرود امتحان بدهد و ما میمانیم پشت در. دو ساعت ِ بعد می آید بیرون سرفراز و قبراغ، قبول شده است. میگوید تو برو من بعدا می آیم. و ما چون وظیفه ی دوستی مان تمام شده، راهمان را میکشیم میرویم.

آقا دنیا پر است از این فلانی ها. دوست هایی که راه به راه بهت میرینن، یا فقط شوما را برای سرویس دادن و حساب کردن میخواهند، دوستایی که شما را برای این مسائل نمیخواهند انگشت شمارند و اگر در زندگی ِ شما از این دوستان زیاد ریخته، شما خیلی خوش شانسید. آن عده ی قلیل (یا کثیر) را نگه شان دارید. جای دوری نمیرود.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: ,
نوشته شده در Uncategorized
9 دیدگاه برای “رفقای فلان
  1. مرادبیگ می‌گوید:

    کلهم رفاقت یه دروغ مسخره است! با آدم ها حرف بزن، باهاشون بخند، ولی … نذار از یه خطی جلوتر بیان.

  2. همای می‌گوید:

    LIKE

  3. fifi می‌گوید:

    That was quite something I’m totally agree with u
    I have thousand of those !!!  

  4. kamyar می‌گوید:

    دورو بر همه ما از این آدم هاست به نظر من یه جورایی اجتناب ناپذیره که همچین دوستایی داشته باشی….ولی قضیه وقتی جدی میشه که بعضی وقتا به خودت میگی نکنه منم واسه دوستام یکی از این جور آدما باشم!!!!
    ان موقع ترسناک میشه یه ذره ماجرا!

    • دانشمند می‌گوید:

      والله، از فلانی بود که پرسیدند ادب از که آموختی؟ گفت بی ادبان! ما یاد گرفتیم سهممون رو اِخ کنیم.

  5. zaagato می‌گوید:

    انصافا خودمونيم…خيلي فلانانه نوشتي. تو كه خيلي فلانت ميشه موقع فيلم ديدن، چرا خودتو ميندازي جلو كارت ميكشي؟ تو كه فلانت ميشه موقع از خواب بيدار شدن، چرا به دوستت ميگي عزيزم دوستي واسه همين روزاست كه من همراهت بيام و اخ و پيس.
    اه كه چقدر اين وجوداتي كه ميشينن گند خودشونو با گند ديگران مقايسه مي‌كنند و به خودشنو هزار آفرين ميدن چقدر زيادن.
    همه‌ي اينا رو نوشتم تا بخودت بياي حاجي دانشمند. نكن! عيبه

  6. zaagato می‌گوید:

    من از آخرين پست كه نوشتي شروع كردم و مشغول تعقيب واژگاني ِ اين عرق ريزيهاي روحي سركار، فرت و فرت آمدم پايين… پست هماي رو خوندم گفتم احســـــــنت!…. اين پست رو كه خوندم گفتم اي بابا! و چيز هايي راجع به فيل،دماغ،افتادن،سقوط و اين چيزا به ذهنم آمد كه كامنت گذاشتم. بعد رفتم پايين تر… ديدم اي بابا دانشمند قصه ما دختره… با گفتم فلانجور نوشتن و فكر كردن كه عادت همه‌ي دختراست…
    اين بود توضيح نا واضحات
    به هر حال!

پاسخی بگذارید

