دوست صمیمی شریف خالص با مرام پذیرفته میشود

من گشنه نمیشوم. یعنی میشوم، اما اولین علامت گشنگی را در معده ام احساس نمیکنم. در اخلاقم احساس میکنم. دومین علامت گشنگی هم سردرده، بعد کم کم معده هم ضعف میره و به تکاپو میوفته که صدا هم بده. بنابراین باید سمت ایمنی را بگیرم و برای غذا خوردن ساعت وضع کنم، وگرنه حماقت معده ام میتواند ساعتها قند خونم رو به بازی بگیره و اعصابم رو خط خطی کنه. بنابراین ساعت که دوازده و خورده ای میشود، چت را باز میکنم و «جاس» را صدا میکنم که بریم ناهار؟ جاس دوست ِ شیلیایی ام است. امروز هم دستم رفت سراغ ِ g-talk   که جاس را buzz  کنم، شاید یک صدم ِ ثانیه،  طول کشید که یادم آمد «جاس» را دیشب گذاشتم فرودگاه، ترمینال یک، آن همه اشک و دماغ های قرمز و چشمهای تار شده هم اتفاق افتاد. «جاس» الان باید رسیده باشه شیلی، و عشقش آمده فرودگاه برش داشته بردتش خونه، بعد از پنج سال رابطه ی راه دور. تلویزیون شیلی هم داره لابد نشون میده که یه معدنچی ِ دیگه هم بیرون آمد و این هفته جشن ملی دارند.

من؟ من  خودم را نگه داشتم، تا جایی که میشد. رفتیم تو یه بار تو فرودگاه نشستیم، آبجوی آخر را زدیم. خندیدیم، تا جایی که میشد. ولی وقتی باید میرفت تو، کیف و کتاب را گذاشتیم زمین و مفصل و مجلسی تو بغل هم های های گریه کردیم ! و بعد جاس رفت. با آن دست های تپلش تا لحظه ی آخر دست تکون داد و بعد رفت از در ِ چک ِ امنیتی تو و محو شد. اشک و گریه را در توالت ِ آپارتمانم ادامه دادم. امروز صبح هم توی راه آزمایشگاه بعضم رو قورت میدادم  و فکر میکردم. چند بار ما این راه رو از خونه تا آزمایشگاه با هم رفتیم و برگشتیم؟

باری، آفتاب که بهم خورد و به این چهار سال ِ گذشته فکر کردم، دیدم جای اشک و آه ناله، باید شاکر باشم که یه کسی بود در زندگیم، که با اینکه ایرانی نبود و فارسی حرف نمیزد، اما نزدیک ترین دوست زندگیم بود، که با من می آمد تظاهرات علیه احمدی نژاد، که فردا صبح ِ انتخابات تو بغل ِ درشتش گریه میکردم، که هر مقاله ای که فرستادم خوند و غلط گیری کرد، که هر چراغ عابر پیاده ای که داشت قرمز میشد من رو نگه میداشت که ندو بابا صبر کن واسه بعدی، که وقتی الف زنگ میزد تنها لغتهای فارسی ای که میدانست را میپراند و میگفت اوه جون جون، بوس بوس ! و من هم اینهمه سال همت کردم و از اصطلاحات اسپانیایی ِ خاص شیلی فقط زشت ترین فحش ممکنه را یاد گرفتم که هر وفت به شیلی مسافرت کردم و تو باری دعوام شد، نعره بزنمش!! باری، بهترین دوستم رفت و باید یک آگهی درست کنم درخواست برای دوست ِ صمیمی.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , ,
نوشته شده در Uncategorized
8 دیدگاه برای “دوست صمیمی شریف خالص با مرام پذیرفته میشود
  1. وحید می‌گوید:

    دوست خوب یه سرمایه ارزشمنده.امیدوارم دوریش زیاد برات دردناک نباشه.
    من تازه با این وبلاگ آشنا شدم و به نظرم خیلی خوب مینویسی.

    • دانشمند می‌گوید:

      مرسی، و دوریش دردناکه، و باورم نمیشه که رفیق پیاله و راه ِ آدم میتونه اینطور زندگی رو عوض کنه.
      خوب، امیدوارم وبلاگم نا امید کننده نشه بعد یه مدت

  2. راضی می‌گوید:

    دانشمند جان غصه نخوریا… هر وقت دلت گرفت بنویس، ما هم می خونیم لایک می زنیم:)
    ایشالا زوده زوده یک دوست خوب پیدات می کنه… دوست خوب داشتن واقعا نعمته…

    فک کنم این اولین بار باشه اینجا کامنت می ذارم! نمردیم معنی ایمیلم فهمیدیم! رایا نشانی یعنی چی آخه!!!!!

  3. سپ می‌گوید:

    بازم خوبه این 4 سال یه دوست خوب داشتی که اینقدر زیاد باهاش صمیمی بودی…من که اینجا از این مدل دوستا ندارم… امیدوارم بازم از این دوستای خوب پیدا کنی..

    • دانشمند می‌گوید:

      سلام سپی، خیلی وقته ازت خبر ندارم. خانوم من دو سه هفته دیگه میام اوتاوا، میبینمت حسابی

  4. فاطمه می‌گوید:

    دانشمند جونم
    تا پیدا شدن یه دوست خوب با حال ریل که بتونی بنگ بزنی باهاشو چیرز بگی
    من به سهم خودم هواتو دارم
    ویرچوالیتی چیز غریبیه
    ادم دلش برای کسی که هرگز ندیده و ازش تنها یه فید توی گودرش داره تنگ میشه و هر روز منتظره وقایع روزانه هایلایت بشه ادم یه چند مین لذت ببره از فونت-بلکم زنده گی-

پاسخی بگذارید

