خونه ی الف

الف این ترم صبح ها باید زود پاشه بره مدرسه. که دکتر بشه. من هم البته تشویقش میکنم. بالاخره دوس پسر آدم دکتر باشه، بهتره تا نباشه. در نتیجه من صبح ها به قدر کفایت میخوابم و بعد پا میشم، فس فس کنان یک صبحانه ای حاضر میکنم. البته من در آپارتمان ِ خودم در آن یکی سر کشور کانادا زدگی میکنم، ولیکن گهگداری هم زندگی را در یک کوله پشتی چهل لیتری بار میزنم، میام سر خونه زندگی ِ الف خراب میشم.

الف عادتهایش با من خیلی فرق دارند. مثلا من همیشه هفت صبح نه، هفت و نیم دیگه بیدارم. الف نه و ده تازه هوشیاری دم ِ صبح پیدا میکند. من شبها فیلم میبینم، الف فیفا میزنه، من صبحانه نمیتونم بخورم. یعنی وقتی از خواب پا میشم، انگار راه گلوم با خواب هنوز پره. باید یکی دو ساعت ول بچرخم تا بتونم یه تیکه نون رو قورت بدم. در نتیجه صبحانه معمولا چایی شیرینه و بس. الف صبحانه یک چیز عمله خفه کنی میخوره در عوض: نون تست میکنه (چون دستگاهش رو خریده و حیفه استفاده نکنه لابد)  بعد یک لایه ی پنج سانتی رویش شکلات صبحانه میماله، گاهی هم حلوا ارده، با قهوه ای که تو شیر سرد به زور حل کرده میخوره. نوم  ِ خدا، قوت بده !

باری، امروز نه و نیم به زور پاشدم، چون دیشب تا دیر وقت داشتم فیفا میزدم، خودم رو در یکی از تی-شرت های الف یافتم، که نشستم پشت ِ میز صبحانه اش، دارم قهوه و شیر میخورم، با شکلات صبحانه و نون، و بی علاقه پیامهای مردم به همدیگر رو تو فیسبوک میخونم. اینقدر به الف شبیه شدم که باور میکنم چند وقت دیگه ریش و سیبیل هام هم در بیاد و صدام کلفتر از اینی که هست بشه. نمیدونم اثر این خونه است، یا زمان.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , ,
نوشته شده در Uncategorized
5 دیدگاه برای “خونه ی الف
  1. اهورا می‌گوید:

    اشتراک در وب

  2. Maryam می‌گوید:

    Alef inja ro mokhoone?

  3. soroush می‌گوید:

    khosh be hale alef ke ie hamrahe bamazeiee mesle to dare, ba vojoode to hamishe ie chizi baraie khande ia bahse jeddi ia … vojood dare:P

  4. قلندر می‌گوید:

    شاید خاصیت دله ….یا حق

پاسخی بگذارید

