پنج سال دیگه کجا هستید؟

دو سه سال پیش، با  بی تجربگی و پخمگی ِ تمام پاشدم با پوتین های لاستیکی ِ آب حوض کشی خال خالی رفتم مصاحبه شرکت زیمنس. تو آخرین سری ِ مصاحبه، طرف از من پرسید خودت رو پنج سال دیگه کجا میبینی و من یادم نیست چی گفتم اما چرت گفتم، یه چیزی در حدود  اینکه استاد شده باشم یه جا و پروژه های صنعتی داشته باشم که طرف مصاحبه کننده هم خوشش بیاد. بعد هم گذشت و هیچی نشد. نصف اون پنج سال گذشته و من مطمئنا قرار نیست یه استاد بشم که پروژه های صنعتی داره. دارم به شدت خودم رو برای مصاحبه های کاری آماده میکنم و رسما خر میزنم که خودم به یه کمپانی بفروشم. دائما دارم به الف میگم این کمپانی اینطور و اون یکی آنطور. گاهی احساس میکنم الف با یه تفنگ ِ نامرئی اون ور خط تو مغز ِ خودش شلیک میکنه، مغزش له میشه میپاشه رو دیوار ِ خونه اش و من هنوز دارم ور میزنم.

دکتر صاد هنوز به من ای-میل میزنه. یکی از تنها  استادهایی که از ایران باهاش هنوز نامه نگاری میکنم، دیدنش میرم و به شرافت و صداقت و علم و اخلاقش قسم میخورم. بعد دکتر صاد پریروز بهم ای-میل زده، میگه که فلانی، خوابت رو دیدم، بهش گفتم دکتر کابوس بوده یا خوب بوده، جواب داده خواب دیدم داشتی از کوه بالا میرفتی، ولی تنها بودی. دکتر صاد نمیدونه لابد الف باید همراه من از کوه بالا بره و من رو همون دختره ی سربه هوای نوزده سالگیم تصور میکنه که با همه یه تیکی میزنه و با هیشکی هم آخرش دل و قلوه نمیده، و از کوه تنها بالا میره. باری، دیگه  دوس ندارم تنها از هیچ کوه و تپه ای بالا برم. به خواب و خواب دیدن هم اعتقاد ندارم اما بسیار مادربزرگ گونه از خواب ِ دکتر صاد کلی ترسیدم. هنوز هم نمیدونم دقیقا پنج سال ِ دیگه کجا هستم، ولی اینقدر پر رو شدم که میخوام روی هر کوه و تپه و کار کپک زده و دانشگاه پرتی که باشم، الف بیچاره رو هم با خودم برده باشم. باید هر دومون از این وضع بترسیم !

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , , ,
نوشته شده در Uncategorized
8 دیدگاه برای “پنج سال دیگه کجا هستید؟
  1. نیک ناز می‌گوید:

    این سوال 5 سال دیگه خودت رو کجا می‌بینی ئه اینا حال آدم رو بهم می‌زنه دیگه.

  2. اسدالله میرزا می‌گوید:

    از 2 موضوع بس شادان گشتم ، یکش اینکه در زندگی الف نیستم بلکه کاف هستم ! دومش اینکه در زندگی کاف گونه ام هیچ دانشمند دیوانه ای مثل تو نیست :))

  3. مستی می‌گوید:

    salam daneshmande azizam,,,, khoshalam ke kar peyda kardi o sare kar miri,,,
    daneshman jan,,,man webloge mohandese khaste ro gom kardam,,, shoma adrese jadidesho dari bem bedi? mamnoonam azat

    • دانشمند می‌گوید:

      جمع کرده رفته، من یه سری وبلاگ مشابه رو توصیه میکنم: در قند قزل آلا، خرس تنبل، سایه، پیاده رو، نسوان مطلقه. تس آپه، لینک ِ همه ی اینها هست اینجا

  4. lotus می‌گوید:

    do not worry, life is not really climbing a mountain or anything, life is enjoying yourself while doing what you like to do, did you know Dr. Caro Lucas (rest in peace) by any chance, he was a good example from what I heard about him in his funeral

  5. مستی می‌گوید:

    merci daneshmande azizam……doooset daram,,

  6. مستی می‌گوید:

    merci danshmande azizam,,,dooset daram,,

پاسخی بگذارید

