روح برای فروش

کار خیلی خوبه، چون من پول دوست دارم و وقتی بار یک پروژه رو میندازند گردنم و من هی ساعت رد میکنم و با خودم حساب میکنم امروز صد دلار کاسب شدم بابت این ور اون ور کردن این چهار تا پوشه، قند در دلم آب میشه. من یه پا اسکروچم. گاهی (و نه گاها)، خودم خنده ام میگیره که اینقدر پول دوستم. قبلا ها شاید انسان ِ آزاده تری بودم، برای علم و ادبیات ارزش قائل بودم، البته هنوزم ارزش قائلم، با سینما و وبلاگ و عکس و فلان و بیسار هم کیف میکنم، اما دیگه عمری که میتونم توش پول در بیارم و بالا برم و فیس و چسم افزوده بشه رو فدای مثلا علم نخواهم کرد. تو آزمایشگاه و با رفقام دارم دائما صحبت کمپانی های مختلف رو میکنم، تب کار پیدا کردن، تو جاهای خفن خفن، به شدت من رو گرفته. یک پسره ی کانادایی تو آزمایشگاه داریم که گیاه خوار نیست، وگنه، یه درجه حتی والاتر، موضوع تحقیقاتش رو کرده مطالعه روی پدیده تغییر آب و هوا و گرم شدن زمین. اعتقاد داره که آدم میتونه با هفته ای بیست دلار خرید مواد غذایی مستقیم از کشاورزها شیکم ِ خودش رو سیر کنه، و همه چیز رو باید دوباره مصرف کرد و چیزی رو نباید دور انداخت، و خلاصه خیلی انسان خوب و شریفیه و از اینکه میشنوفه من دوست دارم برم توی این کمپانی های گنده ی خفن کار کنم که حتی کار تولید نرم افزار نمیکنند، بلکه به رشد امپریالسم کمک میکنند و شرکتهای آلوده کننده رو نجات میدن، خیلی نا امید میشه.

خودم هم از یه ور آرزو دارم تو این غولهای اقتصادی و مدیریتی دنیا کار کنم، از یه ور میدونم این دک و پزها، این بریز و بپاش ها، این غول های اقتصادی، اینها همه پست و شیطانی و نا مرد هستن. اینها مسئول آلوده شدن محیط زیستن. اینها به طور غیر مستقیم مردم دنیا رو بدبخت و احمق و مصرف گرا نیگه میدارن، با این حال، من پول دوست دارم، من بالا رفتن رو دوست دارم. میخوام خودم و روحم رو به کمپانی ِ غول بفروشم. بیاید، بیاید منو بخرید

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , , ,
نوشته شده در Uncategorized
7 دیدگاه برای “روح برای فروش
  1. kamyar می‌گوید:

    آدم های وگن واسه من یه ذره عجیب هستن همینجور یه سری آدم دیگه که من اینجا دیدم، کسایی که ۳-۴ سال هست که هیچ لباسی نخریدن چون میخوان که تولیدات کارخونه ها که محیط زیست رو آلوده میکنن کم کنن، یا کسایی که بعد از لاندری از خشک کن استفاده نمیکنن چون انرژی مصرف میکنه و معتقدن نیازی بهش نیست و به جاش توی اتاق بند رخت میبندن و لباس ها رو انجا پهن میکنن! فقط با قطار مسافرت میکنن چون کمتر از هواپیما محیط زیست رو آلوده میکنه، از این قبیل رفتار ها…
    من واسه کار اینا احترام و ارزش قائلم ضمن اینکه ابراز میکنیم که یه مقداری عجیبه واسم…عجیب بودنش واسه من از این نظره که منی که از یه کشور جهان سومی امدم دیدم که چیزایی که به نظر من مهمتره تو کشور من و نصف بیشتر دنیا بش اهمیت داده نمیشه مثل جون آدمها، مثل غذا واسه آدمای گرسنه و خیلی چیزای دیگه که جز نیاز های اولیه هر آدمی به حساب میاد.
    گرم شدن محیط زیست مهم تره یا سیر شدن شکم بچه که پدرش توی کارخونه کار میکنه و اگه کارخونه بسته بشه گرسنه میمونه!
    از همه این حرفا هم که بگذریم آدم باید در یک بستری از رفاه زندگی کرده باشه که بعد به این نتایج برسه و از این رفتار ها از خودش نشون بده، بعید میدونم کسی بدون اینکه یه تجربه ای از رفاه داشته باشه از این کارا کنه!

  2. مهدی می‌گوید:

    والبته دنیای امروز هر چه داره به برکت همین شرکت‌های به اصطلاح شیطانی و نظام سرمایه‌داریه نه هیپی‌ها و آدم‌های خوب! پس پول در بیاورید و حالش رو ببرید!

  3. مجید می‌گوید:

    متشکرم که این بار نوشتی گاهی (ونه گاها ) برقرار باشی

  4. Asa می‌گوید:

    دانشمند جان یادمه یه بار نوشته بودی کامپیوتر خواندی ; میشه بپرسم الان تو چه زمینه داری کار میکنی, می خوام بدونم واسه کار در کانادا باید برم دنبال برنامه نویسی یا زمینه دیگه

    ممنون

  5. lotus می‌گوید:

    the enthusiasm goes away after a while so make sure that you choose a career that you really like

  6. freeda می‌گوید:

    دانشمند جان من می خوام بدونم آیلتس 3.5 شدم کجا رام میدن ؟ چی می تونم بخونم ؟ از کانادا راضی هستی ؟ برنامه نویسی بخونم ؟ ناخن کاشتن چی ؟ خوبه ؟ تاتو هم می کنما …
    هاهاهاها …. just kiddingبه قول همشهریات

    می گم آره ها … منم دلم می خواد خودم رو وقف هنر کنم … اما رنگ این پول از جلو چشمام نمیره … حالا آخرین ایده ی خلاقانه م واسه هم پول و هم هنر … تجارت هنره !!!! همین حد … خیلی هم از این ایده م خوشحالم خیر سرم ….

پاسخی بگذارید

