همه ی رئیس های من

من سه تا رئیس دارم، یکی شان مدیر پروژه است. یکی شان نخودی ِ رئیس بزرگ است، یکی شان هم طبعا رئیس بزرگ است. مدیر پروژه کاری به آینده و علاقه های من نداره، کار را سر ِ یک ساعت و تاریخ ِ مشخص میخواد. من هم بنده و چاکر، میدوم که پروژه به آن تاریخی که باید تحویل بشود، بشود. و اینطور هم شد، دوشنبه همه چیز رو رو سی-دی زدیم، دادیم بره به دست مشتری برسه و کارم با این مدیر پروژه تموم شد. نخودی ِ رئیس دید که من بیکار موندم، آمد من رو برد تو پروژه ی نون و آبدار ِ خودش، من هم خوشحال و راضی. نخودی، کارهای کر کثیف که باید سر ِ روز و ساعت ِ مشخصی فلان کار تموم شده باشه ازم نمیخواد، سوالهای کلی میپرسه و هی نظرم رو میخواد بدونه، یک دفترچه ی یادداشت ِ کوچیک جلد سیاه داره و هر زری که من تو جلسه بزنم رو مینویسه. نمیدونم اینها قراره بعدا علیه ام استفاده بشه یا طرف فراموشی داره و باید یادداشت برداره از هر چیزی که اطرافش اتفاق میوفته. اما رئیس بزرگ از همه ملوتر و ملوس تره، یک روز صدام کرد گفت بیا تو اتاق جلسه، کارت دارم. گفتم که ای بابا، چی شده، نشستم، مودب و متواضع که یکم تو و تشر بره. رئیس بزرگ حالم رو پرسید و گفت شرکت رو دوست داری؟ یکم فکر کردم تا بالاخره جواب دادم که حالم خوبه و شرکت هم حالش خوبه. ولی ول کن نبود، گفت مشکلی هست که من بتونم حل کنم؟ بازم یکم به کله ام فشار آووردم که یه مشکل هوشمندانه ای رو مطرح کنم، ولی چیزی به مخم نرسید. سر تکون دادم که همه چیز عالیه، بهشته. رئیس بزرگ باز تاکید کرد که ما خیلی نظرت واسمون مهمه. باز هم من سر تکون دادم و با خودم گفت عجب.

به هر حال، هنوز این دو تا رئیس بزرگ و نخودیش دائما حالم رو میپرسم، میخوان بدونن مشکلی هست، نظرم چیه و من هنوز دارم دنبال یه جواب هوشمندانه میگردم. رئیس بزرگ سوالهای فلسفی میپرسه دائما ازم، که دوست داری چه نقشی در آینده در شرکت داشته باشی، و من یه موجودی تو دلم فریاد میزنه که پامو بندازم رو پام و آفتاب بگیرم و شما پول بدید، چه نقشی از این بهتر، اما من هم ناچارم دائما لبخند بزنم، از آینده ی موهوم ِ خودم در این شرکت فسقلی ِ بیست و دو نفره داستان ببافم و رئیس بزرگ رو قانع کنم که آره، جون عمه ات که من قراره پنج سال دیگه هم اینجا مونده باشم.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: ,
نوشته شده در Uncategorized

پاسخی بگذارید

