لبخند اجتماعی یا همان پاچه خواری خودمون

وقتی که دانشجوی لیسانس بودم، رمز موفقیت در به دست آوردن انواع به دست آوردنی ها (نمره، اتمام پروژه، تافل، کار، پذیرش) برای من پشتکار بود. خودم به این نتیجه نرسیده بودم، اطرافیان، همکلاسی ها، و پدر و مادرم اعتقاد داشتند من انسان ِ سختکوشی هستم. الف اما، من رو طور ِ دیگه ای شناخت. الف میگه رمز ِ موفقیت تو در به دست آوردن هر چی که به دست میاری (تخفیف، تغییر برنامه، مصاحبه ی کاری، فرصت انترنی*) مدل ِ صبح به خیر گفتن و لوس کردنته. الف اعتقاد داره من صبح به خیر که میگم صدام رو میکشم، به همه لبخند میزنم، با پیرمردها گرم میگیرم، از لباس دخی ها تعریف میکنم، با همه یه موضوعی پیدا میکنم ور بزنم، برای همین مردم هم هر چی بخوام بهم میدن. الف موجود شیرینه، به زبون ساده میگه من رموز ِ پاچه خواری غیر ملموس رو بلدم. باری، امروز رسیدم پشت در یه ساندویچی محبوبم، دوی بعد از ظهر و بسی گشنه، در قفل بود، اما همه کارمندها تو بودن، باورم نمیشد دیر رسیدم و در قفله، از گشنگی میخواستم کف خیابون پهن بشم، قیافم رو مظلوم کردم، از همون خنده های لوند ِ ابلهانه ام زدم، مدیر ساندویچی یک کارگر رو صدا زد دررو باز کنه و با دست اشاره کرد بیام تو. کلی باهام خوش و بش کرد و گفت من یک جنتلمن هستم، یه خانوم پشت در لبخند بزنه، من نمیتونم در رو باز نکنم.

در نتیجه، با اینکه در نهان اصلا روح خندان و شادی نیستم، این لبخد ظاهری و قیافه ی معصوم و وراجی های سبک مغز رو حفظ میکنم، برای پیشبرد ِ زندگی در غربت، پیش از هر چیز روابط اجتماعی مهمه تا سختکوشی.

*internship

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , ,
نوشته شده در Uncategorized
7 دیدگاه برای “لبخند اجتماعی یا همان پاچه خواری خودمون
  1. میلاد می‌گوید:

    البته این هنر رو ما خونوادتن داریم
    بله

  2. م می‌گوید:

    ببین منم توی این تورنتو دو ماهه سر کار میرم. خیر سرم اینجیننیرم. اونوقت تازه » درنهان اصلا روح خندان و شادی نیستم، این لبخد ظاهری و قیافه ی معصوم و وراجی های سبک مغز رو حفظ میکنم» برای ادب و نایس بودن!بعد توی محل کارم همه دارم بهم نگاههای رمانتیک و وقیح تحویل میدن. داره حالم به هم میخوره. واه واه!بمیرن همشون!

    • دانشمند می‌گوید:

      نگاه های رمانتیک؟ ممم، من فکر کنم اینجا همه از آفیس-رمانس فراری باشن.

      • م می‌گوید:

        ازپاسخت صمیمانه منونم.خودم هم شک داشتم روی پیشونیم یک چیزی نوشته. حالا مطمین شدم . دردناکه ولی دونستنش کمکم میکنه.


  3. شما ایمیل ت را بهم بده تا پسوردم را بدهم. نمی دانم چرا با اینکه غریبه یی اعتماد می کنم. اعتماد نکنم چه کنم؟!
    همین

پاسخی بگذارید

