کسالت

هفته ی پیش رفتم شرکت، کاغذ ماغذهای مهم رو پس دادم، لپتاپ رو پاک کردم تحویل دادم و پاشدم، بلند گفتم خدافظ، روز ِ آخرم بود. انتظار داشتم که همه شونه بندازن بالا که خوب حالا چی؟ دراما نساز ، باشه، خدافظ….خوب البته دقیقا هم همون شد. یه پسره گفت اوا چه بی خبر، خب، خدافظ ! رئیسم پاشد باهام دست داد و دیگه بعد از اینکه دست دادم، دیدم باید برم از در بیرون دیگه. بهله، دوران  کارمندی تموم شد، فعلا البته. انتخاب نکرده بودم، ولیکن، لباس کارمندی واسم خوب برازنده دوخته شده، لابد چون از خودم ایده ای ندارم و از همه راحتتر اینه که برم کارمند بشم، یه عمر خرحمالی کنم که در آخرش صاحب یک دستگاه منزل شخصی و ماشین گنده باشم و سگ و گربه دور ِ خودم جمع کرده باشم و دو تا بچه هم از خودم به یادگار گذاشته باشم.

فردا امتحان ِ چهارم دکترامه، یه مدلهایی دفاع از تزمه. این دکترا تموم شه و برم سر ِ کار، میدونم تمام ِ فرصتها برای اینکه یه مدل دیگه زندگی کنم ازم گرفته میشه. دیگه صبح میرم سر کار، عصر بر میگردم، غذای فردام رو میپزم، ظرف میشورم، تلویزیون روشنه و برام تبلیغ پخش میکنه، میام میشینم، صورتحساب هام رو دورم میریزم، حساب کتاب میکنم که مرخصی ندارم برم تعطیلات، و همین، دوباره شب کپه را میذاری، صبح به زور پا میشی، میری عصر میای، آخر هفته ها را همش میخوابی، بعد میبینی چه زندگی بی هدف ِ پوچی، بعد لابد جون خواهم کند که تو کار پیشرفت کنم و یه گهی از آب در بیام که از پوچی ِ زندگی کم کنم، بعد اگه هم یه روزی به پول کلفت برسم دیگه دلم نمیاد ولش کنم.

اوج هیجان زندگیم اون دو ماهی بود که رفتم چین کار کردم. بازم دلم میخواد کوله پشتی بردارم، برم مسافرت. نه تنهایی، نه دو تایی، دلم میخواد با یه گله آدم برم مسافرت کوله پشتی وار. جاهای هیجان انگیز، اندونزی، هند، ترکیه، ایتالیا، یونان، شیلی، آرژانتین، پرو. دلم میخواد شیش ماه مسافرت کنم. ولی کدوم کار و شغل بهت شیش ماه مرخصی میده؟ باید ول کنم کار رو. کی پول رو ول خواهد کرد؟ کی آسایش و آرامش و امنیت رو ول خواهد کرد؟ الان هم که درسم داره تموم میشه و باید بین دکترا و سر کار رفتن یه شکاف شیش ماهه دست ِ کم پیدا کنم و برم دنبال هیجان، ابلهانه دنبال ِ کار میگردم. به صورت ِ درمانده ی حریص ِ بدبخت واری دنبال ِ کار و پولم. احساس میکنم اگه همین الان کار پیدا نکنم، شیش ماه بعد هم پیدا نمیکنم.

خلاصه اینکه، نه وقتی شونزده ساله بودم، فکر میکردم اینطوری باشه زندگی، نه وقتی هم که داشتم میآمدم خارجه فکر میکردم اینطور کسالت بار میخوام زیست کنم…. تنبلم. گشادیم رو فائق نمیتونم بیام. نمیدونم این دکترا رو هم چه طور اصن تا به اینجا رسوندم. همه چیز در یه ولویی خاص روزهای یکشنبه میگذره و من عمرم رو میبینم که هیچ کار خاصی توش نکردم و به بطالت دود داره میشه و میره هوا.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , , , , , ,
نوشته شده در Uncategorized
6 دیدگاه برای “کسالت
  1. م می‌گوید:

    من هم این روزا یه همچین حس و حالی دارم. ولی کم‌کم دارم به این نتیجه می‌رسم که شاید هر جوری هم زندگی کنی، آخرش به همین کسالت می‌رسی. ته کار غیر‌کسالت‌آور اینه که بری دور دنیا رو بگردی و مدلای مختلف کسالت مردم اونجا رو ببینی، که این هم خودش بعد یه مدت کسالت‌آور می‌شه!

  2. فریدا می‌گوید:

    اینقدر همه با این پستت همذات پنداری کردن ، لالمونی گرفتنا …
    متنفرم از سر کار رفتن … وقتی می گم متنفرم … یعنی متنفرم !!!!!!!

  3. prientemps می‌گوید:

    man az hala daram be 2 sal dgam fekr mikonam o akhar e phD . are hamisham fekram safar e o inke hichkari inghdr morakhasi nmide man beram begardam dor e donya ro 😦

  4. موشو می‌گوید:

    آی گفتی دود داره میشه میره هوا
    هیچ حسی برام از این بدتر نیست
    هیچ حسی رو مثل مفید بودن و فعال بودن دوست ندارم، خیلی حال می کنم وقتی از یه مبارزه خسته و کوفته میام بیرون
    اما صبح تا شب پای کامپیوترم یا تو جلسه و خستگی هام بیشتر روحیه، با این مبارزه حال نمی کنم، احساس می کنم دارم دود می شم میرم هوا

  5. جکیل می‌گوید:

    آی گفتی-کاملا درکت می کنم-با فریدا هم خیلی موافقم
    از چین تعریف کن باید جالب باشه

پاسخی بگذارید

