ندای قلبی که از عمق باسن به گوش میرسد

یک شعاری در فیلمها و کتابها و الباقی وسائل عوام فریبی کیلویی هست، که میگه، وقتی در یک موقعیتی قرار میگیرد که نمیدونید چه تصمیمی باید بگیرید، به ندای قلبتون گوش کنید، و بذارید قلبتون شما رو به جای درست ببره، خواستم بگم این مزخرفات ندای قلب رو باید از فکر آدمیزاد ریخت دور، چون آنچه که انسان قرن بیست و یکم با خودش داره، ندا یا قلب نیست، کان و سندروم گشادی است. در حقیقت اون جمله ی معروف در مورد دنبال کردن ندای قلب منظورش این بوده که هر چی که عشقتون کشید رو دنبال کنید

برخلاف این باور روحانی، یک شوهر خاله ی با نمکی دارم، که یک شبی که مست بود و از شنگولی نمیتوانست درک کند که دارد به انگلیسی برای من نطق میکند، به من گفت، وقتی در موقعیت های پیچیده ای قرار میگیری که نمیدانی چه گوهی بخوری خوب است، سخترین گزینه رو انتخاب کن، زیرا که بعدا به خودت نمیگویی من همه ی تلاشم رو نکردم

بنابراین توصیه ای که به زبان انگلیسی به من قرقره شد، در آن تابستان چهار سال و نیم ِ پیش تصمیم گرفتم رابطه ی راه دورم را ادامه بدهم، بنا بر همون توصیه بعدها تصمیم گرفتم دکترا بخونم، بعدش تصمیم گرفتم دانشگاه هم رو عوض نکنم و همون جایی که بودم جون بکنم، بعدا تصمیم گرفتم همزمان با دکترا خواندن کار کنم، تصمیم گرفتم بروم چین کار کنم، تصمیم گرفتم دکترا را ول نکنم و نهایتا دهانم که سرویس شد فهمیدم چرا علما گفته بودن به ندای قلبتان گوش کنید، چون بسی راحت تر است و صاف نمیشود شنونده

سه چهار هفته ی دیگه از تز دکترام دفاع میکنم. خداییش کار خاصی در این پروژه ی دکترا انجام ندادم. شرم و ننگ بر من باد با هدر دادن عمرم پای کاری که دارم تمامش میکنم فقط برای اینکه دیگه ضایع بود عنوانش رو نگیرم. عنوانش به چه کارم میخواد بیاد، معلوم نیست، امیدوارم حقوقم بهتر بشه و اگه اونم محقق نشد، امیدوارم که پدرم مادرم سرشون رو با علم به اینکه یک دکتر پرورش دادن بر بالش بذارند و خوب بخوابند. بعد از این سه چهار هفته ی آینده، باید ببینم میخوام با زندگی ام چه کار کنم و برنامه چیه. در این موقعیت توصیه شوهرخاله هم حتی از تصمیم گیری برای من عاجز است.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , , , ,
نوشته شده در Uncategorized
10 دیدگاه برای “ندای قلبی که از عمق باسن به گوش میرسد
  1. من می‌گوید:

    بلاگت رو امروز پیدا کردم! جالب بود!
    منم پلی تکنیکی هستم، 3سال پیش اومدم اروپا. تصمیم گرفتم دوباره فوق بخونم و همزمان با دکتری تو یه رشته دیگه اینکارو کردم و صاف شدم! 6 هفته ی دیگه از تزم دفاع می کنم! به شیوه ی خرکی عاشق کسی شدم که قرار بود بره ولی موند به 900 کیلومتر فاصله که هر هفته هم رو دیدیم. بعد این 6 هفته قرار پیش هم باشیم ولی من می ترسم از برداشتن فاصله ها!
    کلا شباهتای زیادی رو تو نوشته هات با خودم دیدم :دی و بدین ترتیب اولین بار در بلاگی اضهار نظر کردم!

  2. "هـ" دوچشم می‌گوید:

    از آنجا که در اینجور موارد همیشه آدم از انتخابش (هرچی که باشه) پشیمون میشه! لذا بنده پیشنهاد میکنم که از یه نفر بپرسی که باید چیکار کنی، تا بعدا همش فحش بش بدی ، سرکوفت بزنی بش، تقصیر همه چی رو بندازی گردنش و بگی همش تقصیر تو بود، تو گفتی و … 😀
    الان لازم نیس بگم کی مثلاً ! لازمه؟ 😉 :))

  3. شین شین می‌گوید:

    «خداییش کار خاصی در این پروژه ی دکترا انجام ندادم. شرم و ننگ بر من باد با هدر دادن عمرم پای کاری که دارم تمامش میکنم فقط برای اینکه دیگه ضایع بود عنوانش رو نگیرم»

    yani eine harfe dele mano zadi.
    man tazeh negaranam ke age ghablan ehtemal dasht ye kaare kooftiye barnameh nevisi peida konam alan in doctorahe khak bar sar bezane oonam leh kone va akharesh man bemoonam ba 4 saal (balke) 5 sal tajrobe ke be lanate sag nemiarze. to ro nemidoonam ishallah defa mikoni be salamati, ye kare hesabi ham peida mikoni, vali man bad ridam.

    • دانشمند می‌گوید:

      نه خیر قربان، بنده مشکل کار پیدا کردن دارم الان، برنامه نویسیم قوی نیست، نبوده هیچ وقت، و به درد کوفتم نمیخورم

      • نسرین می‌گوید:

        عجب …. شما تو این چهار سال هیچ گواهی نامه آی تی اخذ نکردی
        ccna – ccnp mcitp -itil – linux – security
        ما اینجا مشکلمون تحریمه …دبی با افاده از ما امتحان میگیره
        ولی من یه کار خوب سراغ دارم برات ….. تدریس در دانشگاه آزاد lol
        البته بعید میدونم اونجا دکترامهندسی از تورنتو رو زمین بمونه
        نگران نباش حل میشه ….
        خواستم بگم امیدت به خدا باشه دیدم داروینیست هستی خدا کجا بود ؟؟
        ولی کلا امیدت به … به همون خدا باشه ..D

      • sadaf می‌گوید:

        kheili khoshhal shodam ina ro khundam, chun ehsas mikonam hichi nistam in doctora ham tamum she kare khasi nakardam, fek mikardam man faghat injuriam, rasti daneshmand jan man ham barname nevisim khub nist vali bad juri tu simulation ha mundam, uno che kar kardi begu manam ye khaki tu saram konam
        movafagh bashi va pishapish mobarak bashe rahe sakhtio tamum kardi khaste nabashi

      • دانشمند می‌گوید:

        تمرین خانوم، تمرین. باید کد زد

  4. فرزاد می‌گوید:

    به نظر من بعد دفاع 1 ماه به خودت استراحت مطلق بده…نه به کار فکر کن نه به هیچی…بگرد واسه خودت…هر قدر هم که میگی واسه دکترا کار خاصی نکردی اما به هر حال 4 سال زحمت کشیدی…واسه همین 1 ماه به خودت ارامش بده…سفر کن…میخوای بری ایران برو…کلا 1 ماه آزاد باش….بعد با خیال راحت بشین تصمیم بگیر…
    موفق باشی خانم دانشمند استرسی:)

    • دانشمند می‌گوید:

      یعنی فرزادی که من نمیشناسمت، تو بهترین اندرز این زمونه رو به من دادی. من یعنی بعضی موقعا عاقلانه ترین حرفها رو از خواننده هام میشنوم. مرسی

  5. ميم الف می‌گوید:

    سلام من امروز اتفاقي نوشته هاي شما رو خوندم. من هم مهندسي نرم افزار خوندم تو شريف تا فوق ليسانس . تصميم دارم برا دكتري اقدام كنم وبلاگت رو كه خوندم منصرف شدم و يه ذره به دلم شور. انگار مي خواستم تجربيات يكي مثل شما رو بخونم تا ابي باشه به اتيشي كه تو دلم بود برا ادامه تحصيل. الان هم داره دود از كلم بلند ميشه. مخم رو تيليت كردي امروز دمت گرم

پاسخی بگذارید

