جدایی نادر از سیمین در گولدن گلوب

مسئله اینه که یه شوی تلویزیونی مثه گولدن گلوب (یا توپ طلایی) یه جای ژیگولی پیگولی بی مغزیه که شاید نصف مهمانها نشنیدن اسم کشور مارو، و اگه شنیده باشن هم خیال میکنند از تو بزرگراه هاش شتر رد میشه و رئیس جمهور دیونه شون میخواد یک بمب اتمی درست کنه حتما و شلیکش کنه به غرب. تو کل اون خیل «هنرمندای» هالیوود کی حالا جدایی نادر از سیمین رو دیده؟ مدونا؟ نع. نمیدونم، شاید. وقتی هم گفتن جایزه رو دادن به جدایی نادر از سیمین، خانوم آجلیا ژولی کلی دمغ شد که این امل بازی ها چی بودو یک غری به شوور بدبخت زد. وقتی هم اصغر فرهادی بیچاره سعی کرد تاکید کنه بابا ما مردم صلح دوستی هستیم، شنونده های حاضر در برنامه اون پایین خیلی ایده ای نداشتن که طرف داره راجع به چی حرف میزنه، دوربین چند لحظه مهمونا رو نشون میداد، قیافه ی همچین خنگ یک مشت جهان اولی زیر خروار خروار آرایش گرون قیمت و دیگر هیچ ! با همه ی این توصیفات، وقتی خانوم مدونا لطف کردن گفتن جدایی، بنده و دوست پسرم پریدیم هوا، بالا پایین پریدیم مفصل، دست گردن هم انداختیم، انگاری که ایران به استرالیا گل زده باشه، هوار زدیم. بعد هم یک بخشی از شادی شده که بیای رو فیضبوغ، منفجر کنی مدیا رو با عکسهای فرهادی و با جملاتش و با افتخار به ایرانی بودنت در یک آنی از ثانیه. بعد باز شو ادامه داره و فرهادی گم میشه در خیل عظیم جوایز بعدی توپ طلایی و ایران گم میشه در خیل عظیم تحریم ها و سقوط اقتصادی و تهدید به جنگ و کثافتی که بالا گرفته همه چیز رو.

پانوشت: دسش درد نکنه اونی که ما رو فیضبوغ شیر کرد و پلنگ نکرد. یک روز خونده میشه آدم اون هم به دلیل جایزه ی یکی دیگه، احساس گناه میکنه !

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , , ,
نوشته شده در Uncategorized
16 دیدگاه برای “جدایی نادر از سیمین در گولدن گلوب
  1. ميم الف می‌گوید:

    از اين زاويه هم ميشه به قضيه نيگاه كرد. گل گفتي ولي جان من بذار يه كم شادي كنيم و دلمون حداقل برا يك روز خوش باشه

  2. ناشناس می‌گوید:

    چون بی ربطه پاکش کن لطفا! فقط خواستم بگم من برای دل خودم می نویسم و آدمایی که میشناسم و میشناسنم و در جریان زندگیم هستن. من آدم حرف رو در رو نیستم و از این راه حرف میزنم و آوازم حرفامه که از نوک انگشتام میاد روی صفحه. و بر خلاف نظر شما اتفاقن تو نوشته هام خود خودمم. نیازی نیست قبول کنی. مافیای وبلاگیتون هم پیشکش خودتون! موفق باشی

    • بهنام می‌گوید:

      دقیقا اینا مافیای وبلاگی دارن
      انشمند لنگ دراز – همینجوری این رول وبلاگ رو برو پایین

      • دانشمند می‌گوید:

        من یک پست در این مورد مینویسم، یعنی نمیخوام منفجر بشم، یه بحث شخصی چاواداری راه بندازم. یک پست مینویسم، از بقیه اعضای خانواده ی مافیای وبلاگ ِ فارسی میخوام بیان بحث کنند این مافیا مافیا که شما میکنید چی هست. تخیل یه مشت وبلاگ نویسه یا واقعا چهار روزمزه نویس بدبخت تونستند اینترنت رو تو قبضه ی خودشون بیارن؟ ولیکن واقعا خندیدم

  3. shadi می‌گوید:

    چقدر مسخره نوشتی. چقدر بی رگ و ریشه شدی رفتی اونور فک کردی خر بزرگی هستی؟
    خواستی بگی آره من حال ;ردم و بالا پایین پریدم ولی زرشک؟
    همه ی جایزه ها و جایزه گیر ها همینن. در ضمن عکس العملهل اصلا اونطور که گفتی نبود. دلم میخواد بزنم تو دهنت الان

    • دانشمند می‌گوید:

      من نمیدونم شماها چرا اینقدر پاره شدین یک آدم حسابی (نه امثال ده نمکی) بلده فیلم بسازه، مثه آدم هم بسازه، زر هم نزنه (مثه ده نمکی) و همه ی جهان تحسینش کنند. جایزه اش هم نوش ِ جونش، تا جون امثال تو در بیاد ! هار هار، دستت میرسید میزدی تو دهنم، برای اینکه از دنیا همینقدر میفهمید که بزنید، بزنید، از هر کی خوشتون نیومد بزنید تو دهنش.

  4. shadi می‌گوید:

    کردم*
    عکس العمل ها*

  5. شین شین می‌گوید:

    دانشمند عینک بدبینی زدی به چشات. باور کن قیافه هاشون بیشتر مهربون بود و بیشتر شبیه کسایی بود که درک میکنن. نگاه خانم جولی به شوهر بیشتر شبیه تائید همراه با مهربانی بود تا غر زدن. گرچه همشون هنرپیشه ن و حتماً بلدن خوب نقش بازی کنن ولی چیزی که ما دیدیم موقع دادن جایزه پر از مهربانی و صمیمیت بود جدا از تحلیل رفتار آدمها.

    • دانشمند می‌گوید:

      آره، ممکنه، داری یک طورهایی درست میگی. به هر حال، حالا یک درصدی هم شاید درکی از وضعیت ما به عنوان یک ملت داشته، باشن.

  6. فرزاد می‌گوید:

    من که خواننده قدیمیتم ولی اصلا با این پستت ارتباط برقرار نکردم..اصلا نمی فهمم یعنی چی؟!
    مگه چند سال پیش اسلام داگ میلیونر اسکار رو نبرد؟ منظورت چیه که میگی 4 روز دیگه همه چی به روال عادی بر میگرده؟ خب باید برگرده دیگه!

    • دانشمند می‌گوید:

      والله منظورم این بود که خوشحال میشیم، اما چیزی نه واسه سینمای ایران عوض میشه در داخل، نه اوضاع سیاسی مون با یک گولدن گلوب بهتر میشه. من ناامید شدم از همه چیز مملکتمون پاک. فک کنم واسه همینه کسی ارتاطی برقرار نمیکنه

  7. فرزاد می‌گوید:

    من حالا بر عکس تو ام…فکر میکنم درست خواهد شد..هر چند دیر ولی این دیر بودن باعث نمیشه نا امید بشم..اتفاقا همین اتفاقات هر چند نادر و جزئی به من امید بیشتری میده!

  8. شین می‌گوید:

    اتفاقا من خیلی این پستت رو دوست داشتم…….من هم همین حس رو داشتم اما خوب تو همهمه ی خوشحالی دوستان ترسیدم متهم به همین بد بینی و اینجور حرفها بشم پس ساکت موندم……اما مرسی برای پستت
    🙂

  9. احمدد می‌گوید:

    نظرت درباره لخت شدن گل شیفته چی هست

    • دانشمند می‌گوید:

      میخواستم یه چیزی بنویسم. منتها اینقدر همه نظر دادن دیگه نیازی به نظر من نیست. اینقدر هم بحث نداره قضیه واقعا. بدن گلشیفته، مرام گلشیفته.

  10. خرمهره می‌گوید:

    به نظرم کار فرهادی یا حرف فرهادی یا منش فرهادی بیشتر جای تامل برای ایرانیا داره تا اون چارتا آرتیست و آرتیسته که اونجا نشسته بودن . اثر اتفاقاتی از این قبیل هم اینه که به یک عده که توی مسیرهای مشابه هستن و کم آوردن، انرژی میده که دوباره راه بیفتن . بنابراین به این بی تاثیری هم که تو میگی نیست

پاسخی بگذارید

