مربا

یک دورانی بود، بعد از غذای ظهر، به عنوان دسر، مربا میاوردن توی ظرف های کوچیک. مربای آلبالو و زرشک و کذا. ملت دور سفره، با قاشق چایخوری مربا صرف میکردن. این طور دوران هایی وجود داشتن. این بساط رو مادر مادرم به شدت و حدت داشت. جمه ظرا ناهار میرفتیم خونه شون. چیزهای فوق العاده خوشمزه ای میپخت. نمیخوام واسه خواننده  از این داستان های سوزناک نوستالژیای کلیشه ای دست پخت مادربزرگ قرقره کنم. میخوام صادقانه بگم، از حلق من خوشمزه ترین چیزی که پایین رفته ناهارهای جمه های مادر مادرمه. این ناهارها بیست سال پیش اتفاق می افتادن ولی من منوی ثابت اون ناهارها رو حفظ هستم. اما اهمیتی در این نمیبینم که لیستش کنم. فقط برام مهم بود که یک جا این قسمت از بچگی ام رو ثبت کنم: دسر مجلسی بعد از غذا مربا بود.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , ,
نوشته شده در Uncategorized
9 دیدگاه برای “مربا
  1. ته چین می‌گوید:

    دستشون درد نکنه

  2. قاقا می‌گوید:

    اینجا رو می خوندن ببینم اون ور آب، یه دختر ایرانی چطور از پس کار و زندگی برمیاد. دیگه بیش از حد لوس، تقلیدی و چرند شده نوشته هات یه فکری به حالشون بکن. آنساب.

    • Voice می‌گوید:

      البته دانشمند ما دیگه اونقدرها دانشمند شده که خودش بتونه جوابتونو بده ولی خوب باید بگم واقعا هیچ اصراری وجود نداره که شما این نوشته هارو بخونید ، اگر واقعا فک میکنید که چرندن!
      درست نمیگم؟

  3. شبانه روز می‌گوید:

    منم دقیقا یه همچین روزگاری داشتم! عین همین!!! مربای مورد علاقه ام هم مربای کدوی آهکی بود. هنوز خرت خرت شیرینش رو حس می کنم 🙂

  4. hiddenzan می‌گوید:

    هه هه من خودم هنوز همیشه بعد از غذا یه انگشت تو مربا می زنم!

  5. maz می‌گوید:

    جمه ظرا ؟!
    اینم از خانواده‌ی کصافط و خابیدن و خو (خَب) و این چیزاست؟
    البته وبلاگ خودته، منم همیشه اینجارو می‌خونم و دوست دارم و بازم میام. اما شخصا غلط نویسی افراطی رو دوست ندارم. اصلا هم کول نیست.

    • دانشمند می‌گوید:

      سخته واقعا به ساز خواننده رقصید… ولی برای شما اینطور کامنت میذارم:
      سخت است مطابق میل خواننده خود را جمباند…

      • maz می‌گوید:

        اون قید «افراطی» رو مخصوصا بعد از غلط نویسی آوردم. 🙂
        اِنی وی… قصد ساز زدن نداشتم.

  6. maz می‌گوید:

    (منظورم خُب بود نه خَب)

پاسخی بگذارید

