حراج های امپریالیست

ما بر اساس ِ اینکه چی حراجه خرید میکنیم. یعنی امپریالیسم عادت های غذایی و پوشاکی و رنگ مورد علاقه و حتی درجه تیرگی کرم پودر را ما را تعیین میکند. این هفته باقالی نصف قیمت شده فلذا ما باقالی پلو میخوریم. تی-شرت های قرمز فروش نرفته و رفته روی حراج، پس ما شمر شده، قرمز میپوشیم. یک عده در مغازه چیزی که دوست دارند را میخرند و طبقه ی متوسط کارمند دپرس چیزی که دو تا برچسب قیمت پوسته پوسته شده ی قرمز داره را میخره. بهمان گفته میشود که داریم save  میکنیم وقتی اقلامی که حراج شده را میخریم. ما هم سیو میکنیم. به این عمل که چهل و نه سنت برای سس گوجه کمتر دادیم میگویند پس انداز. من به عمل گودوگودو که منجر به بچه شود میگم پس انداز: پس انداختن. اینست اختلاف فرهنگی شرق و غرب.

پینوشت ِ انحرافی:  چند سال پیش تو ایران، یک رفیقی میگفت دوستش بوتیک داشته. یک بار ِ بزرگ بلوزهای حریر بسیار بنجولی از چین میاره و قیمت میذاره ده تومن. هیچی فروش نمیره، به هیچ بوتیک ِ دیگه ای هم نمیتونه بندازه. اینقدر هم زیاد آوورده بوده که انبار هم نداشته واسه اش. رندی بهش میگه بذار حراج. تمام در و دیوار و شیشه ی بوتیک رو حراج های قرمز بزرگ مینویسند. قیمت رو هم میگذارند دوازده تومن و همه اش رو دو شبه میفروشند. من خودم یک دونه تن ِ همه در و داف های تهران دیدم. تو فیسبوک هست به خدا.

درباره

من کارمند روزم. دلداری ام اینه که شبها نویسنده ام

برچسب‌خورده با: , , , , , , , ,
نوشته شده در Uncategorized
12 دیدگاه برای “حراج های امپریالیست
  1. parisa می‌گوید:

    توی نوشتن وبلاگم کلمه‌ای که همیشه دنبالش می‌کردم و حتی جایگزینش‌رو هم پیدا نمی‌کردم از مطالب وبلاگ شما یاد گرفتم! مطلب یکی مونده به آخر وبلاگمو بخونین شاید اینقدر تابلو هست که متوجه بشن کدومه! 🙂

  2. فیل خاکستری می‌گوید:

    سیو و پس انداز 🙂 مثل همیشه عالی

  3. voice می‌گوید:

    هيچ دقت كردي فقط از بدبختياي فرنگستون مي نويسي ،
    اينكه مجبوري چار صبح پاشي بري سر كار
    اينكه مجبوري پولتو به هر نحوي سيو كني
    اينكه تختتون كوچيكه و واسه تو و موسيو الف جاي كافي نداره(البته اين آخريه مزاح بود)
    و …

    يكم شادتر(يادته يه بار رفته بودي نمي دونم كجا ، قايق سواري تو آبهاي خروشان بعد كلي عكس گذاشته بودي،يكم اونجوري)

  4. صاب مرده می‌گوید:

    بعضی وقتا هم یه چیزی رو که لازم نداریم می خریم فقط بخاطر اینکه حراجه!

  5. zadsarv می‌گوید:

    دقیقا درست میگی . من خودم خریدهایی که از مارک های خارجکی میکردم دقیقا بر همین اساسه . یک پلیور سه رنگ خریدم از یک جایی توی حراج . تا حالا بارها با خودم فکر کردم آخه این چیه که من خریدم . الان اصلا از تجربه خرید بدم میاد . به خصوص توی ایران . ضمن اینکه قیمت ها اینقدر گرون شده که اصولا نسبت به خرید یک فوبیایی پیدا کردم . از مراکز خرید هم بدم میاد . وقتی میرم اونجا مردم به نظرم خیلی زشت و رقت انگیز میان و بعد همش با خودم قکر میکنم منم این شکلی هستم یعنی؟

  6. ﺳﺮﺟﻮﺧﻪ می‌گوید:

    ﺳﻼﻡ ﻋﺰﻳﺰ ﺧﻮﺑﻲ?
    ﻭﺑﻼﮒ ﺷﻤﺎ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻳﻪ ﭘﺴﺘﻲ ﺩاﺷﺘﻲ ﻛﻪ ﺗﻮﺵ ﺭﻳﻴﺴﻪ ﺟﻠﻮ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ ﺯﻧﺶ ﺑﻪ ﻳﻪ ﻣﺮﺩ ﺩﻳﮕﻪ ﻓﺤﺶ ﻛﺎﻓﺪاﺭ ﻣﻴﺪﻩ و ﺯﻧﻪ ﻧﺎﺭاﺣﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻳﺎ ﻣﻦ ﺑﺎ ﻳﻪ ﻭﺑﻼﮒ ﺩﻳﮕﻪ اﺷﺘﺒﺎﻩ ﮔﺮﻓﺘﻢ? ﺩﺭ ﺑﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﺒﺎﻝ اﻭﻥ ﭘﺳﺖ ﻫﺴﺘﻢ ﻣﻴﺸﻪ ﻟﻴﻨﻚ ﺑﺪﻱ?
    ﻣﻤﻨﻮﻥ

پاسخی بگذارید

